مهلت دو ماهه اتحادیه اروپا به گوگل برای بهبود نتایج جست و جو

مهلت دو ماهه اتحادیه اروپا به گوگل برای بهبود نتایج جست و جو
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

کمیسیون اروپایی و مقامات حمایت از مصرف کننده اتحادیه اروپا به گوگل دو ماه برای بهبود شیوه ارائه نتایج جست و جو برای پرواز‌ها و هتل‌ها و توضیح نحوه رنکینگ آن‌ها مهلت دادند در غیر این صورت با مجازات روبرو خواهد شد.

به گزارش گرداب، محبوب‌ترین موتور جست و جوی اینترنت جهان مدتهاست با تفحص مقامات ضد انحصارطلبی و گروه‌های حامی حقوق مصرف کننده در سراسر جهان بر سر شیوه‌های کسب و کار خود روبرو بوده که در بعضی از موارد به وضع جریمه‌های سنگین منتهی شده است. جدیدترین اعتراض به گوگل مربوط به قیمت‌ها در خدمات گوگل فلایتس و گوگل هتلز است.

کمیسیون اروپا و دیده بان‌های مصرف کننده ملی که در راس آن‌ها رگولاتور هلند و ریاست عمومی بازرسی اقتصادی بلژیک قرار داشتند، در بیانیه مشترکی اعلام کردند قیمت‌های خدمات مربوط باید شامل هزینه‌ها یا مالیات‌ها باشد تا از پیش قابل محاسبه باشد و در عین حال، قیمت‌های رفرنس که برای محاسبه تخفیف‌های داده شده استفاده می‌شوند باید به شکل واضحی قابل تشخیص باشند.

دیدیه ریندرز، کمیسیونر دادگستری اتحادیه اروپا اظهار کرد: مصرف کنندگان اتحادیه اروپا نباید در هنگام استفاده از موتور‌های جست و جو برای برنامه ریزی تعطیلاتشان گمراه شوند. باید به مصرف کنندگان قدرت دهیم تا بتوانند انتخاب خودشان را بر مبنای اطلاعات شفاف و بی طرفانه انجام دهند.

سازمان‌های دیده بان مصرف کننده اروپایی هم به گوگل اعلام کردند باید شرایط استاندارد گوگل استور را تغییر دهد، زیرا بعضی از موارد نشان داده که فروشندگان حق بیشتری نسبت به مصرف کنندگان داشته اند.

اگر پیشنهاد‌های گوگل کافی نباشند، نهاد‌های اروپایی درباره این موضوع مذاکرات بیشتری با گوگل خواهند داشت و ممکن است این شرکت را جریمه کنند.

بر اساس گزارش رویترز، گوگل در بیانیه‌ای از گفتگو استقبال و اعلام کرد با سازمان‌های حامی حقوق مصرف کننده و کمیسیون اروپا برای انجام بهبود‌هایی که به نفع کاربران خواهند بود و شفافیت بیشتری فراهم می‌کنند، همکاری می‌کند.