Gerdab.IR | گرداب

اپلیکیشنی برای سنجش مقاومت موبایل در برابر آب

اپلیکیشنی برای سنجش مقاومت موبایل در برابر آب
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰

اپلیکیشن اندرویدی برای سنجش میزان مقاوت دستگاه در برابر آب بدون نیاز به آب معرفی شد.

به گزارش گرداب، اپلیکشین آزمایش مقاومت در برابر آب، در فروشگاه گوگل پلی وجود دارد و می‌توان درجه‌ی IP۶۷/IP۶۸ گوشی‌های اندروید را با استفاده از این برنامه سنجید.

فقط کافیست تا اپلیکیشن را دانلود کنید، دستورالعمل‌ها را دنبال کرده و با فشار دادن روی صفحه‌ی نمایش، ببینید که دستگاه شما در برابر آب چقدر مقاوم است.

سازنده‌ی اپلیکیشن، رِی وانگ (Ray Wang) می‌گوید که او این برنامه را برای کمک به مردم ساخته تا از میزان مقاومت دستگاه‌شان در برابر آب بعد از تعمیر یا در طول زمان که ممکن است کم شود، مطلع شوند. مسلماً در صورت مقاوم بودن دستگاه در برابر آب، نباید آن را در دریاچه انداخت! طبق نظرات کاربران در Reddit و فروشگاه گوگل پلی، به نظر می‌رسد که اپلیکیشن کاربردی‌ای باشد.

برای اولین بار با گوشی Galaxy Note ۲۰ با درجه‌ی IP۶۸ تست شد که موفق بود، اما بعد از درآوردن سیم‌کارت، کار نکرد (که کاملاً بدیهی است). TCL ۲۰ Pro ۵G که هیچ درجه‌ی IP ندارد، در این آزمایش، مقاوم در برابر آب شناخته نشد.

اپلیکیشن‌های تست کننده‌ی مقاومت در برابر آب دیگری نیز در پلی استور وجود دارند که برای گوشی‌هایی با مدل‌های قدیمی طراحی شده‌اند و با مدل‌های جدید مختلف ضد آبی امروزی ممکن است درست کار نکنند.

در هر صورت، این اپلیکیشن جدید، کاربردی به نظر می‌رسد و رایگان است مگر این که بخواهید برای حذف کردن یک آگهی کوچکی که در پایین صفحه نمایش داده می‌شود، یک دلار به سازنده پرداخت کنید.