Gerdab.IR | گرداب

وزارت دادگستری ایالات متحده در حال تشکیل پرونده علیه مدیران تتر و بیتفاینکس

وزارت دادگستری ایالات متحده در حال تشکیل پرونده علیه مدیران تتر و بیتفاینکس
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰

حدود سه سال بعد از انتشار گزارش‌های اولیه از تحقیقات فدرال در مورد ارز دیجیتال استیبل کوین تتر (Tether)، بلومبرگ گزارش می‌دهد که این پرونده هم‌چنان به عنوان یک پرونده‌ی قضایی در جریان است.

به گزارش گرداب، بعد از انتشار این گزارش، قیمت بیت کوین برای اولین بار از اواسط ماه ژوئن، حدود 40 هزار دلار افزایش یافت. برخلاف بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال، ارزش یک استیبل کوین به دارایی‌های دیگر وابسته است که افراد می‌توانند بدون نگرانی درباره‌ی نوسانات ناگهانی در بازار، به معاملات خود ادامه دهند. با این حال از سال 2014 که تتر معرفی شد، موارد مشکوکی درباره‌ی این استیبل کوین دیده می‌شود.

طبق گزارش دادستانی، آن‌ها در حال بررسی این موضوع هستند که ببینند آیا مدیران شرکت تتر مرتکب کلاهبرداری شده و ماهیت معاملات رمزارز خود را از بانک‌ها مخفی کرده‌اند یا خیر. در ماه فوریه 2021، رئیس شرکت‌های تتر و بیت‌فاینکس (Bitfinex) با دادستانی کل نیویورک بر سر پرداخت 18.5 میلیون دلار جریمه بدون تایید یا رد اتهامات مربوط به اظهارات نادرست در مورد حمایت از استیبل کوین تتر و انتقال صدها میلیون دلار بین دو شرکت برای سرپوش گذاشتن روی سرمایه‌های از دست رفته‌ی بیت‌فاینکس به توافق رسیدند.

در بیانیه‌ای، شرکت تتر اعلام کرد که این اتهامات قدیمی دوباره از سوی منابع ناشناس زده شده‌اند. این شرکت در ادامه گفت: «تتر طبق تعهدات خود مبنی بر شفافیت و پاسخ‌گویی، با وزارت دادگستری ایالات متحده و دیگر سازمان‌های قانونی همکاری می‌کند. شرکت تتر به کار خود ادامه خواهد داد تا به بهترین نحو ممکن پاسخ‌گوی نیازهای مشتریان باشد».