Gerdab.IR | گرداب

وزارت دفاع انگلیس به هکر‌ها جایزه می‌دهد!

وزارت دفاع انگلیس به هکر‌ها جایزه می‌دهد!
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰

وزارت دفاع انگلیس در برنامه‌ای جدید به هکر‌هایی که بتوانند باگ‌های شبکه رایانه‌ای اش را زودتر از مجرمان سایبری بیابند، جایزه می‌دهد.

به گزارش گرداب، وزرات دفاع انگلیس به هکر‌هایی که بتوانند قبل از دشمنان باگ‌هایی را بیابند که ممکن است به سواستفاده و حمله سایبری منجر شود، جایزه می‌دهد.

این نخستین برنامه «باگ باونتی» وزارتخانه است و طی آن از ۲۶ هکر اخلاقی دعوت شده تا به مدت ۳۰ روز در شبکه‌های رایانشی آن جستجو کنند. هدف این طرح آن است تا قبل از سواستفاده از هرگونه باگ توسط دشمنان و مجرمان سایبری، مشکل ردیابی و برطرف شود.

طی برنامه «باگ باونتی» افراد در ازای یافتن هرگونه مشکل و شکاف در نرم افزار‌ها و شبکه‌های رایانشی، جایزه نقدی دریافت می‌کنند.

هرچند اجرای این برنامه در صنعت فناوری بسیار رایج است، اما روشی غیر سنتی و تازه برای وزارت دفاع به حساب می‌آید. از سوی دیگر وزارت دفاع آمریکا نیز چندی قبل همین طرح را به طور موفقیت آمیز اجرا کرده است.

به گفته کریستین مکسول افسر ارشد امنیت اطلاعات وزارت دفاع انگلیس، این اقدام گامی مهم در کاهش ریسک سایبری و ارتقای انعطاف پذیری سیستم است.

او در این باره می‌گوید: همکاری با هکر‌های اخلاق مدار به ما کمک می‌کند تا چشم اندازمان برای حفاظت از دارایی‌ها وسیع‌تر شود.