Gerdab.IR | گرداب

خسارت ۱.۷۹ میلیون دلاری جرائم سایبری به سازمان‌ها

خسارت ۱.۷۹ میلیون دلاری جرائم سایبری به سازمان‌ها
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰

براساس گزارش گرداب به نقل از ریسک‌آی‌کیو در سال ۲۰۲۱، جرایم سایبری در هر دقیقه حدود ۱.۷۹ میلیون دلار به سازمان‌ها خسارت وارد می‌کنند.

به گزارش گرداب، در مطالعه‌ی انجام‌شده، حجم فعالیت‌های مخرب در اینترنت و خسارت‌هایی که حملات سایبری در سال ۲۰۲۰ وارد کردند، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مشخص شد که در هر دقیقه ۶۴۸ حمله‌ی سایبری رخ می‌دهد.

محققان محاسبه کردند که میانگین خسارتی که یک حمله‌ی سایبری به سازمان وارد می‌کند، در هر دقیقه ۷.۲ دلار است. در حالی که هزینه‌ی کلی تخمین زده شده در حوزه امنیت سایبری، چیزی حدود ۲۸۰ دلار در هر دقیقه است.

در طی سال ۲۰۲۰، تجارت الکترونیکی به شدت تحت تاثیر کلاهبرداری‌ها در پرداخت آنلاین قرار گرفت و مجرمان سایبری در طی شیوع کووید-۱۹ از خرید‌های آنلاین سوءاستفاده کردند. با این که تجارت الکترونیک رکورد ۸۶۱.۱ میلیارد دلار فروش را ثبت کرد، اما در هر دقیقه به دلیل کلاهبرداری‌ها در پرداخت آنلاین، ۳۸,۰۵۲ دلار از دست داد.

بخش بهداشت و درمان یکی دیگر از بخش‌هایی است که از زمان شیوع کووید-۱۹ با حملات سایبری روبرو بوده است. این بخش در سال ۲۰۲۰ به دلیل حملات سایبری، در هر دقیقه ۱۳ دلار ضرر دید. در این گزارش هم‌چنین به تاثیر اشکال مختلف حملات سایبری پرداخته شده است. در این بررسی مشخص شد که در هر دقیقه، ۳۶۱۵ دلار از طریق کلاهبرداری‌ها در حوزه ارز‌های دیجیتال از دست رفته است، ۵۲۵,۶۰۰ پرونده به خطر افتاده و ۶ سازمان نیز قربانی باج‌افزار شده‌اند.

به گفته‌ی لو مانوسوس، مدیرعامل شرکت ریسک‌آی‌کیو، مشارکت در جرایم اینترنتی راحت‌تر از گذشته است: «فناوری‌ها و برنامه‌های مخرب باعث می‌شود تا حمله‌ی سایبری موفق و سودآورتر باشد. ما تعداد زیادی از موارد مرتبط با جرایم سایبری را در طول یک سال گذشته با کمک نمودار و منابع شخص ثالث نشان داده‌ایم تا کسب‌وکار‌ها و محققان درک بهتری از آن چه که آن‌ها را تهدید می‌کند، داشته باشند».