Gerdab.IR | گرداب

تلویزیون‌های سرقتی سامسونگ غیرفعال می‌شوند

تلویزیون‌های سرقتی سامسونگ غیرفعال می‌شوند
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۰

سامسونگ اعلام کرده در صورتی که متوجه شود تلویزیونی به سرقت رفته است، می‌تواند از راه دور آن را از کار بیندازد. این قابلیت که «Television Block Function» نام دارد، اخیرا برای تلویزیون‌های سامسونگ در آفریقای جنوبی فعال شده است.

 به گزارش گرداب، سامسونگ اعلام کرده در صورتی که متوجه شود تلویزیونی به سرقت رفته است، می‌تواند از راه دور آن را از کار بیندازد. این قابلیت که «Television Block Function» نام دارد، اخیرا برای تلویزیون‌های سامسونگ در آفریقای جنوبی فعال شده است.

در موجی از اعتراضات در آفریقای جنوبی، تعدادی از تلویزیون‌های سامسونگ از انبار این کمپانی در این کشور به سرقت رفتند. حالا سامسونگ می‌گوید می‌تواند این تلویزیون‌ها را غیرفعال کند و چنین ویژگی بطور پیش فرض روی تمام تلویزیون‌های این کمپانی قرار دارد.

به گفته کره‌ای‌ها این ویژگی از این موضوع که تلویزیون توسط صاحبش و فردی که آن را خریده استفاده می‌شود، اطمینان حاصل می‌کند. با این وجود نمی‌دانیم سامسونگ می‌خواهد از چنین قابلیتی برای مقابله با سرقت‌های بزرگ مانند دزدی از انبارها استفاده کند یا اینکه به کمک مشتریان عادی هم می‌رود.

برای اینکه قابلیت TV Block Function کار کند، سامسونگ به شماره سریال تلویزیون سرقتی نیاز دارد. زمانی که یک تلویزیون به اینترنت وصل شود، شماره سریال آن با لیستی که در سرور سامسونگ قرار دارد، مقایسه می‌شود و اگر تطابق پیدا شود، تمام قابلیت‌های تلویزیون را غیرفعال می‌کند.

غیرفعال کردن تلویزیون‌های سرقتی در آفریقای جنوبی نباید برای سامسونگ کار سختی باشد چرا که آن‌ها از انبار این کمپانی دزدیده شده‌اند. بنابراین کره‌ای‌ها می‌توانند موجودی انبارش را ردیابی کند.

با این وجود، شاید سامسونگ قابلیتی را در اختیار کاربران قرار دهد که اگر تلویزیون آن‌ها به سرقت رفت، شماره سریال آن را در اختیار کمپانی قرار دهند تا آن را از راه دور غیرفعال کند. البته هنوز نمی‌دانیم کره‌ای‌ها به دنبال ارائه چنین سرویسی هستند یا خیر.

در نهایت سامسونگ گفته اگر تلویزیونی به اشتباه در آفریقای جنوبی غیرفعال شود، افراد می‌توانند با ارسال مدارکی که ثابت کند چنین تلویزیونی خریداری شده، آن را دوباره فعال کنند.

منبع: زومیت