Gerdab.IR | گرداب

اختصاصی گرداب:

گزارش تصویری از حادثه تروریستی بلوار ارتش + فیلم

تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۹

عوامل آمريكا و رژيم صهيونيستي امروز در پي نااميدي از انتقال و فرار مغزهاي ايران به خارج، به منظور حذف فيزيكي دانشمندان ایرانی، استاد بسيجي "مجید شهریاری" را در اقدامی تروریستی به شهادت رساندند.

به گزارش گرداب، عوامل آمريكا و رژيم صهيونيستي امروز در پي نااميدي از انتقال و فرار مغزهاي ايران به خارج، به منظور حذف فيزيكي دانشمندان ایرانی، استاد "مجید شهریاری" را در اقدامی تروریستی به شهادت رساندند.

ساعت 7:10 صبح امروز در بلوار ارتش تهران، دکتر مجید شهریاری، استاد فیزیک دانشگاه شهید بهشتی که همراه همسرش عازم محل کار خود بود، به دست تروریست‌ها به شهادت رسید. در این حادثه همسر و راننده وی نیز مجروح شدند.

مكانيزم اقدام تروريست‌ها به اين شكل بود كه موتور‌سواران مزدور نزديك خودروي حامل استاد شده و با چسباندن يك بمب به ماشين، از آن فاصله گرفته و سپس خودرو را منفجر كردند.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ در این رابطه گفت: «هنوز كسي در اين ارتباط دستگير نشده و كسي هم مسئوليت اين حادثه را بر عهده نگرفته است.»

دکتر مجید شهریاری عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی هسته‌ای دانشگاه شهید بهشتی، همراه با دکتر مسعود علیمحمدی که سال گذشته در حادثه مشابهی به شهادت رسید، از مشاوران ایران در پروژه مهم سزامی بودند.

طرح استفاده از تابش سینکروترون برای علوم و کاربردهای تجربی در خاورمیانه یا همان "سزامی" ایده‌ای بین المللی است که برای نخستین بار در سال 1997 و از سوی "هرمان وینیک" از مرکز شتابده خطى الکترون در دانشگاه استنفورد آمریکا و گوستاف آدولف ووس از مرکز سینکروترون آلمان با هدف استفاده از تحقیقات علمی و پژوهشی برای همگرایی بیشتر ملت‌ها و گسترش صلح ارائه شد.

این طرح با مشارکت چندین کشور خاورمیانه در نهایت به راه اندازی مرکزی بین المللی موسوم به تابش "سینکروترون" در منطقه خاورمیانه ختم می‌‌شود که از چندین سال پیش و تحت نظارت دقیق یونسکو آغاز شده است. کشور ما علاوه بر اینکه چند سالی است عضو شورای سزامی شده در تلاش برای رسیدن به خودکفایی در این فناوری است.

سینکروترون دستگاهی است که دارای کاربردهای مختلفی در تحقیقات علوم بنیادی، فن‌آوری نانو، زیست‌فن‌آوری، باستان‌شناسی، علم ساختارشناسی، مهندسی مواد، محیط زیست، تهیه داروهای نوین و پزشکی است.
یکی از طرح‌های مهم دکتر شهریاری، طراحی‌های تئوریک مربوط به ساخت نسل جدید راکتورهای هسته‌ای است که بازتاب زیادی نیز در مراکز علمی جهان داشت.

استاد "فريدون عباسي دواني" نیز در مقابل دانشگاه شهید بهشتی از سوی تروریست‌ها مورد سوء قصد قرار گرفت که وی در این حادثه مجروح شد.

بازتاب ترور دانشمندان ایرانی در رسانه‌های خارجی
دوئیچه‌وله آلمان مدعی شد این ترورها یکی از عوارض همکاری نکردن ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است. دوئیچه‌وله همچنین به نقل از رسانه‌های داخل کشور، آمریکا و رژیم صهیونیستی را عامل این ترورها دانست.

"راشا تودی" نیز از قول مسئولین ایرانی نوشت: انگشت اتهام این ترور به سوی آمریکا و اسرائیل است.

پایگاه "بکرا" عربستان این ترورها را با سخنان اخیر رئیس سرویس اطلاعاتی انگلستان (MI6) که خواستار فعالیت دستگاه‌های جاسوسی در ایران شده بود مرتبط دانست.