Gerdab.IR | گرداب

کالیفرنیا به دنبال تصویب قانونی برای محدود کردن فعالیت آمازون

کالیفرنیا به دنبال تصویب قانونی برای محدود کردن فعالیت آمازون
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۰

آمازون هنوز نظر خود را درباره‌ی این لایحه به طور عمومی مطرح نکرده است.

به گزارش گرداب - کالیفرنیا در حال تصویب لایحه‌ای جدید برای مقابله با الگوریتم تعیین‌کننده‌ی میزان بازدهی است که ادعا شده در انبار‌های شرکت آمازون استفاده می‌شود. اگر این لایحه تصویب شود، الزامات قانونی جدیدی برای سیستم‌های سهمیه‌بندی خودکار در نظر گرفته می‌شود و سیستم‌هایی که سلامت و ایمنی کارگران را به خطر می‌اندازند، مسدود خواهند شد.

در گزارشی از Verge به صد‌ها کارمند انبار آمازون که در حدود یک سال در واحدی در بالتیمور به دلیل انجام ندادن کامل وظایف اخراج شده بودند اشاره شد و یک نماینده‌ی مجلس به نام لورنا گونزالس طبق این گزارش، لایحه‌ی جدید را در ماه ژوئیه ۲۰۲۱ ارائه کرد. برخی از اسناد نشان می‌داد که یک سیستم کاملا خودکار، میزان فعالیت و بازدهی یکایک کارگران را تحت نظر داشته است.

این نماینده‌ی مجلس در بیانیه‌ای گفت: «برای این که سفارشات سریع تحویل داده شوند، شرکت‌هایی مانند آمازون، کارگران انبار را مجبور کرده‌اند تا سرعت کار خود را بالا ببرند، سفارشات بیش‌تری را از مشتریان قبول کنند و در مدت زمان اندک بیش‌ترین خدمات را ارائه دهند که در طی این فرایند، سلامت کارگران به خطر می‌افتد. هیچ کارگری نباید نیاز‌های اولیه‌ی انسانی خود را فدای چنین کاری بکند یا با شرایط نامناسب کاری برای دریافت حقوق بیش‌تر موافقت کند».

آمازون هنوز نظر خود را درباره‌ی این لایحه به طور عمومی مطرح نکرده است.

در متن لایحه‌ی گونزالس، نام شرکت آمازون ذکر نشده است، اما از همه‌ی کارفرمایان در انبار‌های کالیفرنیا خواسته می‌شود تا به کارگران درباره‌ی جزئیات فعالیت‌های خواسته شده توضیح دهند. کارکنان می‌توانند توصیف کتبی از هر سهمیه‌ای که یک کارمند مشمول آن است از جمله تعداد وظایفی که باید انجام دهند، مواد مورد نیاز برای تولید یا رسیدگی در بازه‌ی زمانی مشخص و هرگونه اتفاقی که در صورت انجام ندادن وظایف رخ می‌دهد را درخواست کنند.

طبق این لایحه، با نهاد‌هایی که اجازه‌ی استراحت، غذا خوردن یا استفاده از سرویس بهداشتی را به کارکنان خود نمی‌دهند برخورد خواهد شد.

گزارش‌های زیادی مبنی بر این که آمازون اجازه‌ی استفاده از سرویس بهداشتی را به رانندگان تحویل پست خود نمی‌دهد، وجود دارد. آمازون در ابتدا تمام این گزارش‌ها را تکذیب کرد که باعث شد تا ده‌ها راننده تجربیات و مشکلات خود را درباره‌ی استفاده از سرویس بهداشتی در زمان کار به اشتراک بگذارند. با این حال، بیش‌تر نگرانی‌های مربوط به استفاده از سرویس بهداشتی مختص رانندگان آمازون است، کسانی که مشمول لایحه‌ی گونزالس نمی‌شوند.


منبع:
The Verge