Gerdab.IR | گرداب

رأی جدید دادگاه علیه قوانین اپ استور صادر شد

رأی جدید دادگاه علیه قوانین اپ استور صادر شد
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰

 طبق رای دادگاه مربوط به شکایت اپیک گیمز از اپل این شرکت باید به توسعه دهندگان اپ اجازه دهد سیستم های پرداخت خود را به مشتریانشان ارائه کنند.


به گزارش گرداب، یک قاضی آمریکایی برخی قوانین اپ استور اپل را لغو کرد و به این ترتیب شرکت مجبور خواهد شد به توسعه دهندگان نرم افزارها اجازه دهد روش‌های پرداخت جایگزین را به مشتریانشان ارائه کنند. این رأی که مربوط به پرونده شکایت اپیک گیمز (شرکت تولید کننده فورت نایت) از اپل بود، به نوعی حاکی از پیروزی توسعه دهندگان اپ دارد.

البته رأی قاضی دادگاه اپل را ملزم نمی‌کند که به توسعه دهندگان اپ اجازه دهد از سیستم‌های پرداخت در اپ خود استفاده کنند. از سوی دیگر این شرکت همچنان می‌تواند کمیسیون ۱۵ تا ۳۰ درصدی از پرداخت‌های مشتریان در سیستم پرداخت خود دریافت کند.

شرکت اپیک گیمز اعلام کرد خواهان تجدیدنظر در این رأی است. همچنین تیم سویینی مدیر ارشد اجرایی اپل در توئیتی اعلام کرد: رأی دادگاه بردی برای توسعه دهندگان یا مصرف کنندگان نیست.

بعد از ظهر روز گذشته ارزش سهام اپل ۳.۲ درصد کاهش یافت اما بسیاری از تحلیل گران وال استریت نسبت به چشم انداز بلند مدت قیمت سهام شرکت خوش بین بودند.

شکایت اپیک گیمز از اپل سروصدای زیادی به پا کرد و درحقیقت یکی از جدی ترین پرونده های حقوقی علیه این شرکت در دادگاه های آمریکا بود.

اپیک گیمز اپل را متهم کرده بود فروشگاه اپ را به منبع انحصار غیرقانونی تبدیل کرده است.

این شرکت سال گذشته داخل اپلیکیشن فورت نایت یک درگاه پرداخت مالی تعبیه کرد که سیستم پرداخت اپل را دور می زد. پس از آن اپل بازی رایانه ای مذکور را از فروشگاه اپل استور حذف کرد و در پی آن اپیک گیمز از اپل شکایت کرد.