Gerdab.IR | گرداب

تلاش بانک مرکزی روسیه برای جلوگیری از فعالیت‌های مشکوک در حوزه ارز‌های دیجیتال

تلاش بانک مرکزی روسیه برای جلوگیری از فعالیت‌های مشکوک در حوزه ارز‌های دیجیتال
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰

از آن‌جایی که در روسیه بر روی ارز‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری بسیاری می‌شود، بانک مرکزی این کشور در تلاش است تا جلوی فعالیت‌های مشکوک و برخی خرید‌های مربوط به ارز دیجیتال را بگیرد.

به گزارش گرداب - بانک مرکزی با همکاری بانک‌های محلی سعی می‌کند تا جلوی خرید بی‌رویه‌ی ارز‌های دیجیتال را بگیرد. معاون اول بانک مرکزی روسیه، سرگئی شوتسوف، می‌گوید که این اقدامات برای محافظت از سرمایه‌گذاران روسی در برابر ضرر‌های احتمالی‌ای است که ممکن است در صورت رکود بازار ارز‌های دیجیتال به آن‌ها وارد شود.

قبل از این، بانک مرکزی روسیه از بانک‌ها و شرکت‌های اعتباری محلی خواسته بود تا نظارت بیش‌تری روی معاملات مالی از جمله معاملات مربوط به خدمات ارز‌های دیجیتال که افراد مستقل انجام می‌دهند داشته باشند. در بیانیه‌ی رسمی منتشر شده در ششم سپتامبر، بانک مرکزی روسیه از بانک‌های محلی خواست تا حساب‌های مشتریان، کیف پول‌های الکترونیکی یا کارت‌های اعتباری‌ای که با آن‌ها معاملات ارز‌های دیجیتال مشکوک انجام شده است را مسدود کنند.

برخی از شرایط مسدود شدن عبارتند از این که بانک‌های روسی باید حساب‌هایی را که روزانه بیش از ده تراکنش یا بیش از پنجاه تراکنش در ماه انجام می‌دهند را مسدود کنند. یک شرط دیگر نیز این است که اگر میانگین موجودی مشتریان از حداقل ده درصد از کل حجم معاملات روزانه‌ای که در طول حداقل یک هفته انجام می‌دهند بیش‌تر نباشد، حساب آن‌ها مسدود می‌شود.

این اقدامات همه برای جلوگیری از گردش مالی غیرقانونی انجام می‌گیرد. طبق اعلامیه‌ی بانک مرکزی روسیه، برخی افراد بیش‌تر از کارت‌های بانکی یا کیف پول‌های الکترونیکی که متعلق به هویت‌های ساختگی و جعلی است، پول دریافت می‌کنند.

همان‌طور که قبلا هم گزارش شده، بانک مرکزی روسیه تمایلی برای به رسمیت شناختن صنعت ارز‌های دیجیتال ندارد. در ماه ژوئیه ۲۰۲۱، بانک مرکزی از بورس‌های سهام محلی خواست تا با شرکت‌های خارجی و محلی‌ای که ارائه‌دهنده‌ی خدمات مربوط به ارز‌های دیجیتال هستند همکاری نکنند. هم‌چنین گفته می‌شود که این بانک اجازه‌ی ارائه‌ی خدمات مربوط به معاملات ارز‌های دیجیتال را به بانک‌های بزرگ‌تر نداده است.
منبع:
cointelegraph