Gerdab.IR | گرداب

وزارت خزانه‌داری آمریکا به دنبال تحریم‌هایی جدید بر رمزارز‌ها

وزارت خزانه‌داری آمریکا به دنبال تحریم‌هایی جدید بر رمزارز‌ها
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰

طبق گزارشی جدید دولت آمریکا تصمیم دارد با وضع قوانینی جدید پرداخت باج به شکل رمزارز را برای حملات سایبری محدود کند.

به گزارش گرداب -وال‌استریت ژورنال گزارش داده که دولت آمریکا در حال آماده‌سازی مجموعه‌ای از اقدامات است که کار هکر‌ها برای بهره‌بردازی از حملات باج‌افزار از طریق ارز دیجیتال را دشوار کنند؛ از جمله این اقدام‌ها اضافه کردن تحریم‌هایی در این حوزه است.


وزارت خزانه‌داری آمریکا برنامه‌ای برای اعمال تحریم‌های جدید بر رمزارز‌ها دارد که به گزارش این روزنامه به زودی عملی خواهد شد. بنا بر برآورد‌ها این تحریم‌ها تاجران مشخص و صرافی‌های رمزارز را هدف قرار می‌دهد با این هدف که عاملی بازدارنده برای صرافی‌ها باشد تا از انجام این تراکنش‌های مشکوک پرهیز کنند. این وزارتخانه همچنین به دنبال ایجاد خط مشی جدید تجاری است برای خطر‌هایی که هنگامی که شما با درخواست پرداخت باج از هکر‌ها موافقت می‌کنید، به سراغتان می‌آید. وزارت خزانه‌داری آمریکا حاضر به پاسخگویی درباره این مسئله نشده است.

این اقدام‌ها برجسته‌ترین حرکت دولت بایدن در پاسخ به موج فزاینده حملات باج‌افزاری است که از نظر شدت و وسعت در طول سال اخیر بسیار رشد داشته است. در ماه مه، بزرگترین خط لولۀ آمریکا، خط لولۀ کلونیال پس از یک حمله باج‌افزاری از دسترس خارج شد. این شرکت بیش از ۴ میلیون دلار به عنوان باج به سارقین پرداخت کرد تا بتواند دوباره خط لوله را فعال کند. در آغاز این ماه، دانشگاه هاوارد پس از یک حمله باج‌افزاری که فعالیت‌های دانشکده رایانه و فناوری آن را مختل کرد، بسته شد.

در ماه مه، بایدن یک فرمان اجرایی اعلام امضا کرد که به همکاری‌های دولت و بخش خصوصی در زمینه اشتراک اطلاعات برای مقابله با جرائم سایبری کمک می‌کرد. این فرمان اجرایی همچنین نیاز به این دارد که آژانس‌های دولتی خدمات احراز هویت چندعاملی را در سامانه‌های خود به کار بگیرند.

انتظار می‌رود که دولت بایدن در ادامه سال مقررات جدید ضد پول‌شویی و حمایت مالی از تروریسم وضع کند که از جمله مهم‌ترین اهداف آن محدود کردن استفاده از رمزارز‌ها برای پرداخت حملات باج‌افزاری خواهد بود.