Gerdab.IR | گرداب

وضع قوانین در حوزه استیبل کوین‌ها توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا

وضع قوانین در حوزه استیبل کوین‌ها توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰

مقامات خزانه‌داری در حال بررسی این موضوع هستند که اگر افراد زیادی ناگهانی با هم تصمیم به برداشت ارز‌های دیجیتال با نرخ ثابت یا همان استیبل کوین‌ها را بگیرند، چه مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

به گزارش گرداب -  از آن‌جایی که بازار استیبل کوین‌ها در حال گسترش است، وزارت خزانه‌داری آمریکا در حال برنامه‌ریزی طرحی برای استیبل کوین‌های خصوصی است.

به همین منظور وزارت خزانه‌داری جلسات متعددی را برای بررسی خطرات استفاده از استیبل کوین برای کاربران، بازار، سیستم گردش مالی و بحث در مورد فواید و مزایای آن با در نظر گرفتن مقررات احتمالی برگزار کرد. سخنگوی وزارت خزانه‌داری، جان ریزو، گفت: «وزارت خزانه‌داری با تعداد زیادی از مصرف‌کنندگان، اعضای کنگره و بازاریان ملاقات می‌کند».

گزارش شده که در یکی از جلسات، مقامات از کاربران ارز‌های دیجیتال پرسیده‌اند که آیا در صورت رایج شدن استفاده از استیبل کوین‌ها، این نوع از ارز‌های دیجیتال نیاز به نظارت مستقیم دارند یا خیر. آن‌ها هم‌چنین در مورد این که اگر بسیاری از افراد به یک‌باره استیبل کوین‌های خود را برداشت کنند چه مشکلی پیش خواهد آمد و آیا به دارایی‌های سنتی برای حمایت از استیبل کوین‌ها نیاز خواهد بود، بحث و گفتگو کردند.

مقامات خزانه‌داری هم‌چنین با گروهی از بانکداری‌ها و اتحادیه‌های اعتباری ملاقات کرده‌اند تا درباره‌ی مقررات مربوط به استیبل کوین‌ها گفتگو کنند. علت متمرکز شدن توجه خزانه‌داری به استیبل کوین‌ها، افزایش تقاضای این نوع از ارز‌های دیجیتال در یک سال گذشته است. ارزش کل بازار استیبل کوین‌های اصلی مانند تتر (USDT) و یواس‌دی کوین (USDC) به بیش از ۱۲۵ میلیون دلار رسیده است. بسیاری از شرکت‌های مالی سنتی مانند مسترکارت نیز حمایت خود را از استیبل کوین‌ها بار‌ها و بار‌ها نشان داده و شرکت ویزا ادعا کرده است که استیبل کوین‌ها می‌توانند ارز‌های دیجیتالی مناسبی باشند.

این خبر بلافاصله بعد از آن مطرح می‌شود که سناتور آمریکایی، الیزابت وارن، پیشنهاد ممنوعیت نگهداری استیبل کوین‌های خصوصی توسط بانک‌های آمریکایی را ارائه کرد. اخیرا وزیر خزانه‌داری آمریکا، جانت یلن، از دولت خواست تا سریعا یک چارچوب نظارتی برای استفاده از استیبل کوین‌ها ایجاد کند.
منبع:
cointelegraph