Gerdab.IR | گرداب

ادعای مدیرعامل تسلا: مشکل کمبود تراشه به زودی برطرف خواهد شد

ادعای مدیرعامل تسلا: مشکل کمبود تراشه به زودی برطرف خواهد شد
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰

کمبود تراشه یکی از اساسی‌ترین معضلات دنیای فناوری است. در سال‌های اخیر کمبود تراشه ساخت محصولات جدید در این حوزه را محدود کرده است. مدیرعامل تسلا، اما ادعا می‌کند که به زودی این مشکل برطرف خواهد شد.

به گزارش گرداب - رئیس تسلا، ایلان ماسک، روز جمعه ۲ مهر گفت که به زودی مشکل کمبود تراشه‌های نیمه هادی در سراسر جهان رفع خواهد شد. او در این‌باره گفت: «این مشکل کوتاه مدت است. تعداد زیادی کارخانه‌های تولید تراشه در حال ساخت است. احتمالا تا سال ۲۰۲۲ ظرفیت کافی برای تولید تراشه خواهیم داشت، البته امیدوارم که این‌طور باشد».

با رونق فروش خودرو‌های الکتریکی و تلاش برای بازگشتن به زندگی قبل از کرونا، بسیاری از کشور‌های پیشرفته با افزایش تقاضا برای قطعات خودرو روبرو هستند. اما صنعت خودروسازی در مقایسه با بخش‌های دیگر از جمله سازندگان دستگاه‌های رایانه‌ای، تلفن‌ها و دیگر دستگا‌ه‌های هوشمند که به مقادیر زیادی از تراشه‌های نیمه هادی نیاز دارند، یک قدم جلوتر است.

مشکل کمبود تراشه در آمریکا امروزه بسیار مشکل حادی است و دولتمردان این کشور به فکر راه‌حلی برای این بحران هستند. در این میان مدیرعامل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی آمریکایی باور دارد که این کمبود تراشه فعلی موقتی است و به زودی برطرف خواهد شد.

تسلا تا کنون توانسته است تا با اجرای طرح‌های مختلف و بازنویسی نرم‌افزار‌های مربوطه بر مشکل کمبود تراشه غلبه کند. در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱، شرکت تسلا رکورد فروش خودرو را شکست و برای اولین بار سود خالص آن به یک میلیارد دلار رسید.
منبع:
TechXplore