Gerdab.IR | گرداب

استرالیا؛ کلاهبرداری ۷۰ میلیون دلاری از از طریق ارز‌های دیجیتال

استرالیا؛ کلاهبرداری ۷۰ میلیون دلاری از از طریق ارز‌های دیجیتال
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰

دولت استرالیا از سازمان‌ها و شهروندان می‌خواهد تا بیش‌تر از قبل مراقب کلاهبرداری‌های اینترنتی باشند.

به گزارش گرداب - طبق آمار‌های منتشر شده، تاکنون کلاهبرداران بیش از ۲۱۱ میلیون دلار از استرالیایی‌ها دزدیده‌اند که این مقدار نسبت به مدت زمان مشابه در سال ۲۰۲۰، ۸۹% افزایش داشته است. خسارات گزارش شده از اول ژانویه تا ۱۹ سپتامبر ۲۰۲۱ به بیش از ۱۷۵.۶ میلیون دلار رسیده است.

بر اساس این گزارشات، بیش‌تر کلاهبرداری‌ها از طریق تماس تلفنی انجام می‌شوند. کلاهبرداران از مهندسی اجتماعی، جعل هویت و روش‌های فیشینگ برای فریب کاربران و سرقت اطلاعات شخصی آن‌ها استفاده می‌کنند. در مجموع، کلاهبرداری‌های تلفنی بیش از ۶۳.۶ میلیون دلار (۳۱ درصد) خسارت برجای گذاشته‌اند. از بین ۲۱۳ هزار گزارش به دست آمده، ۱۱۳ هزار گزارش مربوط به کلاهبرداری‌های تلفنی بوده است.

کلاهبرداری‌های فیشینگ (۲۶۱%)، دسترسی از راه دور (۱۴۴%)، سرقت اطلاعات شخصی (۲۳۴%) و کلاهبرداری‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری (۱۷۲%) در سال ۲۰۲۱ شناسایی شده‌اند.

کلاهبرداری از طریق سرمایه‌گذاری بیش‌تر شایع شده است، به طوری که در نیمه‌ی اول سال ۲۰۲۱ بیش از ۷۰ میلیون دلار از این طریق از دست رفته و انتظار می‌رود که تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۴۰ میلیون دلار نیز برسد.

بیش از نیمی از کلاهبرداری‌ها از طریق سرمایه‌گذاری، مربوط به تجارت ارز دیجیتال (عمدتا از طریق بیتکوین) می‌شود، زیرا مجرمان سایبری از میزان علاقه‌مندی افراد به ارز‌های دیجیتال آگاه هستند. از بین ۱۹۳۱ گزارش کلاهبرداری، ۹۵۵ (۴۹.۵%) مورد مربوط به ارز‌های دیجیتال است که ارزش آن چیزی حدود ۲۹,۲۷۷,۸۹۶ دلار می‌شود. بیش از ۲۵ میلیون دلار از این کلاهبرداری‌ها مربوط به بیتکوین است.

مجرمان سایبری خود را به عنوان نمایندگان صرافی‌ها و پلتفرم‌های تجاری بزرگ و سودآور معرفی می‌کنند تا کاربران را متقاعد به انجام سرمایه‌گذاری کنند. آن‌ها حتی سود کمی به سرمایه‌گذاران می‌دهند تا اعتمادشان را جلب کنند. علاوه بر کلاهبرداری مالی، مجرمان از داده‌های سرمایه‌گذاران سوءاستفاده کرده و اطلاعات شخصی و هویتی آن‌ها را می‌دزدند.

یافته‌های مهم دیگر عبارتند از:
 افراد بالای ۶۵ سال تاکنون در سال ۲۰۲۱ به طور میانگین ۴۹.۱ میلیون دلار (۲۳%) از دست داده‌اند.
 کلاهبرداران ۴.۳ میلیون دلار از بومیان استرالیا دزدیده‌اند که این مقدار ۱۷۲% نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داشته است.


 ۱۰۵۰۰ گزارش نیز مربوط به افرادی می‌شود که زبان اول آن‌ها انگلیسی نیست و ۲۹.۹ میلیون دلار از دست داده‌اند که تقریبا ۱۴.۴ درصد از کل خسارات وارده را شامل می‌شود.


به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس مانند اطلاعات بانکی می‌تواند خطرات امنیتی به دنبال داشته باشد.
منبع:
cisomag