Gerdab.IR | گرداب

توقف فروش تجهیزات استخراج رمزارز‌ها در شرکت‌های چینی

توقف فروش تجهیزات استخراج رمزارز‌ها در شرکت‌های چینی
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۰

علی بابا، غول تجارت الکترونیکی چینی، شرکتی است که فروش تجهیزات مربوط به ارز دیجیتال خود را به دلیل ممنوعیت قانونی اجرا شده توسط کشور چین به پایان می‌رساند.

به گزارش گرداب، علی بابا روز دوشنبه ۲۷ سپتامبر اعلام کرد که دیگر در پلتفرم‌های آن تجهیزات ارز دیجیتال به فروش نمی‌رود و بعد از هشتم اکتبر خدماتی به استخراج‌کنندگان بلاکچین ارائه نخواهد داد.

این شرکت علاوه بر متوقف کردن فروش دستگاه‌های استخراج‌کننده‌ی رمزارز، اجازه‌ی استفاده از پلتفرم‌های خود برای فروش رمزارز‌های اصلی مانند بیتکوین، اتریوم، لایت کوین و دیگر رمزارز‌ها را نمی‌دهد. در اعلامیه‌ی شرکت علی بابا آمده است که این محدودیت‌ها فقط مربوط به نرم‌افزار‌ها یا سخت‌افزار‌های استخراج‌کننده‌ی ارز دیجیتال، آموزش‌ها، راهنما‌ها و استراتژی‌های مربوطه نمی‌شود.

این شرکت در خصوص محدودیت‌های اعمالی جدید، هشدار داد که اگر فروشنده‌ای بعد از تاریخ ۱۵ اکتبر بخواهد محصولات مربوط به ارز دیجیتال را در پلتفرم‌های علی بابا قرار دهد، تحت قانون با عواقب خاصی روبرو خواهد شد. بعضی از مجازات‌های در نظر گرفته شده شامل مسدود شدن فروشگاه و بسته شدن حساب‌های تجاری می‌شود.

این اقدام علی بابا در راستای قانون‌های جدیدی است که دولت چین برای مقابله با گسترش ارز دیجیتال وضع کرده است. هر گونه معامله با ارز دیجیتال در این کشور غیرقانونی اعلام شده است. در نتیجه‌ی اقدامات دولت چین، صرافی‌های ارز دیجیتال بزرگ مانند بایننس و هوبی نیز دیگر برخی از خدمات خود را در چین ارائه نمی‌دهند، اما Sparkpool که دومین استخر استخراج بزرگ اتریوم در دنیاست، فعالیت خود را به طور کامل در این کشور متوقف کرده است.
منبع:
cointelegraph