Gerdab.IR | گرداب

جنجال استخراج بیت کوین در بورس تهران

جنجال استخراج بیت کوین در بورس تهران
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۴۰۰

روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار در اطلاعیه‌ای در مورد ماینر‌های کشف شده در ساختمان شرکت بورس تهران شفاف سازی کرد.

به گزارش گرداب - اطلاعیه شرکت بورس تهران درباره کشف ماینر در این شرکت به شرح زیر است: در دو روز گذشته اخباری مبنی بر کشف ماینر در بورس تهران مطرح شد که حاشیه‌های زیادی را به همراه داشت و بعد از تایید و تکذیب‎های مختلف، در نهایت سازمان بورس این موضوع را تایید کرد.

در این اطلاعیه آمده است: جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌رساند در رسیدگی‌های نظارتی سازمان بورس و اوراق بهادار، تعدادی ماینر که از سوی شرکت بورس اوراق بهادار تهران مورد بهره برداری قرار گرفته است در ساختمان شرکت مزبور کشف گردید و در ادامه بررسی نیز مشخص شد که فعالیت مزبور در گزارش‌ها و حساب‌های شرکت به طور کامل ثبت و افشا نشده است و با توجه به اینکه بدوا چنین امری با اساسنامه و رسالت شرکت بورس نیز همخوانی نداشته است، موضوع به معاونت حقوقی سازمان ارسال شده است.

رسیدگی به این موضوع به طور فوق العاده در دستور کار کمیته رسیدگی به تخلفات سازمان قرار گرفته و برای بررسی کم و کیف و ابعاد تخلفات این موضوع، مدیران بورس تهران فراخوانده شده اند. بدیهی است بعد از رسیدگی کامل و ارزیابی توضیحات و مستندات این امر که در حوزه داخلی شرکت رقم خورده است، نتایج رسیدگی و جزییات امر و تصمیم سازمان اطلاع رسانی خواهد شد.