Gerdab.IR | گرداب

تحلیلگر دویچه بانک: بیت کوین بسیار بی‌ثبات خواهد بود، اما آمده است که بماند

تحلیلگر دویچه بانک: بیت کوین بسیار بی‌ثبات خواهد بود، اما آمده است که بماند
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۴۰۰

یک تحلیلگر از دویچه بانک پیش‌بینی می‌کند که بیتکوین از مزیت پیشران بودن خود نسبت به سایر رمزارز‌ها در آینده‌ای نزدیک برخوردار خواهد شد.

به گزارش گرداب - ماریون لابور، تحلیلگر بخش تحقیقات دویچه بانک معتقد است که بیتکوین در آینده به طلای دیجیتالی تبدیل خواهد شد؛ طلایی که قرن‌ها باقی خواهد ماند و عمدتا توسط دولت‌ها کنترل نمی‌شود. اما او نیز به سرمایه‌گذاران در مورد بی‌ثباتی دارایی‌های دیجیتال هشدار داده است.

به گفته‌ی لابور، بیش‌تر افراد به جای این که از بیتکوین برای مبادلات استفاده کنند، آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری و سفته‌بازی خریداری می‌کنند.

او گفت: «خرید کوین‌ها به دفعات یا خروج از بازار می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر تعادل عرضه و تقاضا بگذارد. ذخیره‌ی بیتکوین در حال حاضر بی‌فایده است، زیرا بیتکوین بسیار ناپایدار است و به نظر من در آینده‌ای نزدیک ناپایدارتر نیز خواهد شد».

هر چند این تحلیلگر در مورد عدم وضع مقررات برای کنترل ارز‌های دیجیتال و تأثیر احتمالی آن بر محیط زیست ابراز نگرانی کرده است، اما به باور او بیتکوین احتمالا هم‌چنان به عنوان دارایی دیجیتال غالب در دنیای ارز‌های دیجیتال باقی خواهد ماند. شاید اتریوم مزایای زیادی در امور مالی غیرمتمرکز و توکن‌های غیرقابل معاوضه داشته باشد، اما بیتکوین هم‌چنان یک پله از آن بالاتر است. به طوری که اگر زمانی بیتکوین به طلای دیجیتال تبدیل شود، اتریوم به عنوان نقره‌ی دیجیتال شناخته خواهد شد.

تحلیلگران دویچه بانک قبلا بیتکوین را به عنوان ارز دیجیتالی توصیف کرده بودند که نمی‌توان تأثیر و ارزش آن را نادیده گرفت. آن‌ها پیش‌بینی کرده‌اند که ارز‌های دیجیتال تا سال ۲۰۳۰ جایگزین ارز‌های فیات (پول‌های بدون پشتوانه‌ای مانند دلار، پوند، یورو و غیره) خواهند شد.
منبع:
cointelegraph