Gerdab.IR | گرداب

تلاش مقامات چینی برای جلوگیری از گسترش ارز دیجیتال در این کشور

تلاش مقامات چینی برای جلوگیری از گسترش ارز دیجیتال در این کشور
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰

دولت چین برای مقابله با صنعت ارز دیجیتال بسیار مصمم است، به گونه‌ای که مقامات دولتی از همه‌ی توان خود برای تعطیل کردن بخش‌هایی که با ارز‌های دیجیتال سر و کار دارند، استفاده می‌کنند.

به گزارش گرداب - بانک مردمی چین روز جمعه ۲۴ سپتامبر به طور رسمی از مجموعه‌ای از اقدامات جدید برای جلوگیری از گسترش ارز دیجیتال در این کشور خبر داد.

ده مقام دولتی چین از جمله بانک مردمی چین، اداره‌ی نظارت بر فضای مجازی چین و وزارت امنیت عمومی، مکانیزم هماهنگی را برای جلوگیری از مشارکت افراد در تراکنش‌های ارز دیجیتال در پیش گرفته‌اند. بر اساس گزارش‌ها، مقامات و مؤسسات مربوطه پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه‌ی نظارت بر پلتفرم‌های مربوط به ارز دیجیتال داشته‌اند تا تراکنش‌های غیرقانونی انجام نشود.

بانک مردمی چین اعلام کرد که گروهی از آژانس‌های دولتی با همکاری یک‌دیگر و با رعایت قوانین چین در حال برخورد با کاربران و پلتفرم‌های ارز دیجیتال هستند.

بانک مردمی چین اظهار داشت: «بخش مدیریت مالی، بخش اطلاعات و امنیت سایبری، مخابرات، بخش امنیت عمومی و نظارت بر بازار با هم همکاری می‌کنند تا از ادامه‌ی فعالیت کانال‌ها، وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که مطابق با قانون عمل نمی‌کنند جلوگیری کنند».

مدیر بخش پرداخت و تسویه حساب در بانک مردمی چین، ون شینشیانگ، با ابراز نگرانی از محبوبیت روزافزون ارز‌های دیجیتال و استیبل کوین‌ها خواستار اتخاذ اقدامات بیش‌تری برای مقابله با این صنعت شد.

آخرین اقدامات دولت چین برای جلوگیری از گسترش ارز دیجیتال اخیرا باعث شد تا چندین بخش استخراج‌کننده‌ی رمزارز تعطیل شده و معاملات مربوط به ارز‌های دیجیتال در سال ۲۰۲۱ متوقف شوند.

قانون‌گذاران چینی قبلا نیز محدودیت‌های مشابهی را در سال ۲۰۱۷ وضع کرده بودند که در آن زمان صرافی‌های ارز دیجیتال حق ارائه‌ی خدمات را نداشتند. کمی بعد از اعمال ممنوعیت توسط چین، ارزش بیت کوین برای اولین بار در دسامبر ۲۰۱۷ به ۲۰ هزار دلار رسید.

منبع:
cointelegraph