Gerdab.IR | گرداب

افشای اطلاعات پزشکی بیش از یک و نیم میلیون بیمار فرانسوی

افشای اطلاعات پزشکی بیش از یک و نیم میلیون بیمار فرانسوی
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۴۰۰

پلیس فرانسه از دستگیری یک مظنون ۲۲ ساله به‌ اتهام نفوذ به سیستم بیمارستان پاریس، سرقت داده و افشای نتایج آزمایش کووید-۱۹ حدود یک و نیم میلیون بیمار، خبر می‌دهد. روزنامه فرانسوی Le Journal du Dimanche نوشت که مظنون به جرم خود اعتراف کرده است.

به گزارش گرداب - طبق گفته مقامات، متهم به سیستم بیمارستان Assistance Publique که بزرگ‌ترین سیستم بیمارستانی در اروپا و یکی از ده بیمارستان معتبر در جهان است، نفوذ کرده است. این اتفاق در اوایل ماه سپتامبر رخ داده است و در دوازدهم سپتامبر، بیمارستان بیانیه‌ای در رابطه با این حادثه منتشر کرد.

مقامات بیمارستان اعلام کردند که هکر در واقع به سرور اشتراک فایلی که کارکنان بیمارستان برای ارائه گزارش نتایج آزمایشگاهی به وزارت بهداشت فرانسه استفاده می‌کنند، نفوذ پیدا کرده است.

پلیس اعلام کرد که متهم اغلب پیام‌هایی در مخالفت با محدودیت‌های کووید-۱۹ و زدن واکسن در فضای مجازی ارسال می‌کرده است. مقامات اظهار داشتند که داده‌های به سرقت رفته و بارگذاری شده در پلتفرم MEGA حذف شده‌اند، اما به نظر می‌رسد که این فایل‌ها قابل دانلود بوده و کاربران زیادی هم‌چنان به آن‌ها دسترسی دارند.

فایل‌های به اشتراک گذاشته شده حاوی اطلاعات زیر بوده‌اند:
«نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، جنسیت، شماره تأمین اجتماعی، آدرس محل زندگی، آدرس ایمیل، شماره تلفن، نتایج آزمایش کووید-۱۹ از اواسط سال ۲۰۲۰» بیمارستان اعلام کرد که به همه بیمارانی که داده‌های آن‌ها فاش شده، اطلاع‌رسانی کرده است.

منبع:
The Record