Gerdab.IR | گرداب

حمله باج‌افزاری به بیمارستانی در اسرائیل

حمله باج‌افزاری به بیمارستانی در اسرائیل
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰

رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که هکر‌ها موفق شدند به سیستم‌های رایانه‌ای بیمارستان هیلل یافی دسترسی پیدا کنند و اطلاعات شخصی کل بیماران را در اختیار بگیرند.

به گزارش گرداب - روز چهارشنبه سیزدهم اکتبر، یک بیمارستان در اسرائیل مورد حمله باج‌افزار قرار گرفت و اداره مدیریت و نظارت بر فعالیت‌های سایبری این کشور، آن را اولین حمله به بیمارستانی در این کشور خواند.

مرکز درمانی هیلل یافی اعلام کرد که در حال حاضر از سیستم دیگری برای رسیدگی به بیماران خود استفاده می‌کند. مدیر اداره ملی سایبری اسرائیل، ییگال یونا، در اجلاس مجازی درباره حملات باج‌افزار‌ها که به میزبانی شورای امنیت ملی آمریکا برگزار شد، گفت که در تلاش برای حل این مشکل هستیم، اما وضعیت خوشایند نیست. یونا گفت این اولین باری است که بیمارستانی مورد حمله باج‌افزار قرار می‌گیرد و وزارت بهداشت، در حال حاضر، سیستم بیمارستان‌ها را برای پیشگیری از خطرات احتمالی به‌روز کرده است.

روزنامه محلی اعلام کرد که این اولین باری نیست که داده‌های اطلاعات فردی اسرائیلی‌ها به سرقت می‌رود، حدود یک ماه پیش نیز هکر‌ها اطلاعات شخصی تمامی دانشجویان و کارمندان دانشگاه بار ایلان را به دست آورده و کار انتشار آن را آغاز کردند.

به گفته این روزنامه، بعد از آن که دانشجویان و کارمندان متوجه شدند که نهاد‌های امنیتی راهی برای جلوگیری از اطلاعات خود پیدا نمی‌کنند، خود در یک نامه سرگشاده از هکر‌ها خواستند تا به این اقدام خود پایان دهند.

این در حالی است که هکر‌ها ابتدا خواهان هزاران دلار شدند، اما با گذشت زمان درخواست خود را به چند میلیون دلار رساندند، اگر چه دانشگاه نیز بعد از اعتراف به حمله سایبری ضمن تایید آن اعلام کرد که در حال حل این مشکل است.

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط یونا در ماه ژوئیه، از هر پنج مؤسسه در اسرائیل، یک مؤسسه مورد حمله سایبری قرار گرفته است و این حملات به یک پنجم از آن‌ها آسیب جدی وارد کرده است.

منبع:
TechXplore