Gerdab.IR | گرداب

«کافه‌بازار» فعالیت در بخش ویدیو را پایان می‌دهد

«کافه‌بازار» فعالیت در بخش ویدیو را پایان می‌دهد
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰

«کافه‌بازار» اعلام کرده به زودی به فعالیت بخش ویدئو پایان می‌دهد.

به گزارش گرداب، «کافه‌بازار» ویژگی فعالیت بخش ویدئو خود را در اواخر سال ۹۷ آغاز کرد. در این بخش «کافه‌بازار» فرصتی به تأمین‌کنندگان رسمی ویدئو داده شد بود تا محتوای ویدئویی خود را به کاربران عرضه کنند.

با این قابلیت کاربران «کافه‌بازار» به راحتی می‌توانستند به بیش از ۱۸ هزار فیلم و سریال ایرانی و خارجی رایگان (بدون پرداخت حق اشتراک) و در ژانر‌های مختلف ورزشی، مستند، انیمیشن و ... دسترسی داشته باشند. اما طبق اعلام اطلاعیه‌ای از سوی مسئولین «کافه‌بازار»، این طرح در آبان ۱۴۰۰ به پایان می‌رسد.

این شرکت در اطلاعیه اخیر خود اعلام کرده است که ارائه‌ی راهکار‌های نوآورانه‌ی فناوری‌محور و بهبود تجربه‌ی میلیون‌ها کاربر اندرویدی در ایران، همواره هدف و مزیت اصلی بازار بوده است: 

محصول ویدئو نیز با همین رویکرد پاسخگویی به نیاز کاربران بازار به تماشای آسان برنامه‌های ویدیوئی اعم از فیلم و سریال راه‌اندازی شد. در سه سال گذشته، با پشتکار و علاقه‌ای که نیرو‌های فنی و غیرفنی کافه‌بازار در این بخش به خرج داده‌اند و با حمایتی که از سوی کاربران، سرمایه گذاران و شرکای تجاری خود دریافت کردیم، موفق به خلق بستری شدیم که اکنون میزبان بیش از ۵ میلیون کاربر ماهانه و ۳۲ میلیون دقیقه تماشای روزانه است.

به رغم این رشد چشمگیر و با وجود اینکه شیوه‌های متفاوتی از جمله فروش اشتراک یا تماشای رایگان همراه با تبلیغات را آزمودیم تا به بهترین مدل ارائه خدمات به کاربران دست یابیم، پس از سه سال به این باور رسیده‌ایم که توسعه محصول ویدئو نیازمند تمرکز بیشتر در زمینه‌های دیگری است که مانع تمرکز تیم‌های خلاق و فعال ما روی توسعه محصول بازار و ایفای نقش اصلی خود در جایگاه «میزبان برنامه‌ها و بازی‌های موبایلی در ایران» می‌شود؛ بنابراین با توقف خدمات ویدیوئی و با انتقال توان نیرو‌های فنی و غیرفنی، بیش از پیش بر ارائه خدمات و توسعه محصولات از جمله در حوزه برنامه و بازی تمرکز خواهیم کرد.

کافه‌بازار همواره کوشیده است که با در نظر گرفتن نیاز و سلیقه مخاطب، محصولی ارائه دهد که رضایت کاربران را در پی داشته باشد و اگرچه بخشی از خدماتی که ارائه می‌کند، ممکن است به نتیجه یا بازخورد مطلوب نرسد، اما از تجربه‌ها درس می‌گیرد و روی گام‌های بعدی متمرکز می‌شود.