Gerdab.IR | گرداب

دستگیر شدن 150 نفر از عاملان فروش مواد مخدر در دارک نت

دستگیر شدن 150 نفر از عاملان فروش مواد مخدر در دارک نت
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰

به گفته وزارت دادگستری آمریکا، مقامات مجری قانون در ایالات متحده و اروپا 150 نفر را دستگیر و بیش از 31 میلیون دلار که حاصل از قاچاق مواد مخدر در دارک نت است را ثبت و ضبط کرده‌اند.

به گزارش گرداب - وزارت دادگستری آمریکا روز سه شنبه چهارم آبان (بیست و ششم اکتبر)، اعلام کرد که مقامات انتظامی آمریکا و اروپا بعد از انجام تحقیقاتی که به ده ماه طول کشیده است، توانسته‌اند تا صد و پنجاه نفر از عاملان قاچاق بین‌المللی مواد مخدر در دارک نت را دستگیر کنند.


طبق ادعای دادستانی این کشور، عاملان دستگیر شده، مسئول ده‌ها هزار خرید و فروش غیرقانونی در آمریکا، انگلیس، استرالیا، بلغارستان، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند و سوئیس هستند. وزارت دادگستری آمریکا می‌گوید که بازرسان بیش از سی و یک میلیون و ششصد هزار دلار به صورت نقد و ارز مجازی و چهل و پنج اسلحه، کشف و ضبط کرده‌اند.

به گفته دادستانی ایالات متحده، بازرسان مقدار زیادی مواد مخدر از جمله دارو‌های تقلبی و قرص‌های افیونی، بیش از صد و پنجاه و دو کیلوگرم آمفتامین، بیست و یک کیلوگرم کوکائین و سی و دو و نیم کیلوگرم اکستازی کشف کرده‌اند.

شصت و پنج نفر از عاملان دستگیر شده از آمریکا، چهل و هفت نفر از آلمان، بیست و چهار نفر از انگلیس، چهار نفر از ایتالیا، چهار نفر از هلند، سه نفر از فرانسه، دو نفر از سوئیس و یک نفر از بلغارستان هستند.

دستگیر شدن 150 نفر از عاملان فروش مواد مخدر در دارک نت

معاون دادستان کل ایالات متحده، لیزا موناکو، گفت که بازرسان دریافتند که فروشندگان مواد مخدر در دارک نت، آزمایشگاه‌های جعلی در خانه‌های خود راه‌اندازی کرده و قرص‌های تقلبی می‌ساخته‌اند. این قرص‌ها شبیه به قرص‌های مسکن معمولی بوده، ولی حاوی فنتالین، مت آمفتامین و سایر مواد مخدر بوده‌اند. وزارت دادگستری اعلام کرده است که تحقیقات در این زمینه هم‌چنان ادامه دارد تا سایر عاملان در دارک نت نیز شناسایی و دستگیر شوند.

منبع:
TechXplore