Gerdab.IR | گرداب

حمایت پنهان توییتر از محافظه کاران در آمریکا

حمایت پنهان توییتر از محافظه کاران در آمریکا
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۰

در یک پست منتشر شده در وبلاگ توییتر به این که این پلتفرم به دلایلی نامشخص، بیش‌تر محتوا‌های مربوط به جناح راست سیاسی را تبلیغ می‌کند، اشاره شده است. این یافته‌ها، حاصل مطالعه و تحقیق در مورد الگوریتم توییتر و محتوای سیاسی هستند.

به گزارش گرداب، در طول مطالعه، توییتر، میلیون‌ها توییت ارسال شده بین تاریخ اول ‌آوریل تا پانزدهم آگوست ۲۰۲۰ را بررسی کرد. این توییت‌ها متعلق به رسانه‌های خبری و مقامات منتخب در کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن، اسپانیا، انگلیس و آمریکا بود.

در همه این کشور‌ها به جز آلمان، مشخص شد که الگوریتم توییتر، بیش‌تر توییت‌های مربوط به جناح راست را نسبت به جناح چپ تبلیغ می‌کند. هم‌چنین اخباری که مربوط به جناح راست باشد، بیش‌تر از جناح چپ تبلیغ می‌شود.

توییتر اعلام کرده است که دلیل پشتیبانی الگوریتم از محتوای مربوط به جناح راست مشخص نیست. دکتر  استیو راتجه که درباره رسانه‌های اجتماعی مطالعه و تحقیق می‌کند، می‌گوید که شاید مشکل از الگوریتم توییتر نباشد. او می‌گوید که پست‌های منفی در مورد گروه‌های سیاسی، در توییتر و فیسبوک بیش‌تر بازدید دارد. به عبارت دیگر، اگر یک دموکرات با یک جمهوری‌خواه مشکلی داشته باشد (یا برعکس)، این نوع محتوا معمولا بیش‌تر مورد توجه قرار می‌گیرد.

اگر گفته‌های دکتر راتجه را در نظر بگیریم، این می‌تواند به این معنی باشد که پست‌های مربوط به جناح راست در توییتر، توجه و خشم بیش‌تری را در کاربران ایجاد می‌کند و در نتیجه بازدید بیش‌تری هم از این محتوا صورت می‌گیرد. شاید الگوریتم توییتر بیش‌تر از آن که از یک جناح سیاسی خاصی پشتیبانی کند، در واقع توییت‌های منفی را بیش‌تر تبلیغ می‌کند.

آلمان تنها کشوری بود که الگوریتم توییتر در آن هیچ جهت‌گیری سیاسی نداشت. شاید این موضوع به توافق آلمان با فیسبوک، توییتر و گوگل برای حذف محتوای توهین‌آمیز در عرض ۲۴ ساعت مربوط باشد. حتی بعضی از کاربران، مکان جغرافیایی خود را کشور آلمان انتخاب می‌کنند تا محتوای مربوط به نازی در پلتفرم آن‌ها دیده نشود.

مدتی است که توییتر سعی در ایجاد تغییر در نحوه توییت کردن کاربران دارد. در سال ۲۰۲۰، توییتر قابلیتی را آزمایش کرد که به کاربران اجازه نمی‌داد تا متنی بی‌ادبانه بنویسند. در سال ۲۰۲۱، قابلیتی در توییتر ایجاد شد که اگر قرار بود دعوایی لفظی در این پلتفرم صورت بگیرد، توییتر به کاربران هشدار می‌داد. همه این‌ها نشان می‌دهد که چقدر توییتر از مشکلات مربوط به پست‌های زورگویی و توهین‌آمیز در این پلتفرم اطلاع دارد.

منبع:

 The Verge