Gerdab.IR | گرداب

مدیرعامل توییتر به آینده اتریوم خوش‌بین نیست

مدیرعامل توییتر به آینده اتریوم خوش‌بین نیست
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰

مدیرعامل توییتر، جک دورسی، در آخرین اظهار نظر غیرمستقیم خود درباره‌ی دومین ارز دیجیتال معروف موجود در بازار، پتانسیل این پلتفرم در ایجاد تغییر وضع موجود در دنیای غول‌های فناوری را نادیده گرفت.

به گزارش گرداب، مدیرعامل توییتر، جک دورسی در توییتی در ۱۲ آگوست ۲۰۲۱ نوشت: «ایجاد تغییر در وضع موجود غول‌های فناوری دقیقاً همان چیزی است که باید انجام بگیرد و من هم موافق هستم. هرچند هیچ فناوری‌ای به تنهایی قادر به ایجاد چنین تغییری نخواهد بود».

اظهارات دورسی باعث ایجاد گفت‌وگویی آنلاین درباره‌ی مفید بودن استفاده‌ی کامل از توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) در توییتر شد. یکی از کاربران توییتر به نام Seyitaylor معتقد بود که چنین اقدامی بیش‌تر از آن که به سود توییتر باشد، در جهت منافع اتریوم خواهد بود. دورسی با این نظر که چنین اقدامی بیش‌تر روی شبکه اتریوم تاثیرگذار خواهد بود تا پلتفرم خودش، موافق بود، اما در ادامه گفت: «هر حساب کاربری در توییتر می‌تواند به یک کیف پول لایتنینگ متصل شود».

علی‌رغم اشتباهات قبلی توییتر در رابطه با NFT‌ها و استفاده‌ی خود دورسی از این فناوری برای جمع‌آوری کمک‌های خیریه، او هم‌چنان حامی سرسخت بیت کوین است. زمانی که یکی از کاربران توییتر به توییت او پاسخ داده و از او خواست که توضیح دهد چرا با اتریوم مخالف است، دورسی گفت: «تمرکز کردن روی یک مورد به معنی نفرت و مخالفت با دیگر موارد نیست. من نگرانی‌های خود را درباره‌ی موارد دیگر در مقایسه با بیت کوین اعلام کرده‌ام. عوامل مهم و کلیدی شامل اصول بنیادی، امنیت و متمرکزسازی است».

گری تان در رشته توییتی راز علاقه‌ی دورسی به بیت کوین را بررسی کرد. تیموتی کیم، یکی دیگر از کاربران توییتر، در پاسخ به او به وعذه بیت کوین برای ارائه یک پول باثبات اشاره کرد و گفت که چنین چیزی برای اقشار محروم جوامع ضروری است. دورسی نیز در این بحث مشارکت کرده و تایید کرد که او از بیت کوین حمایت می‌کند تا بتواند وضعیت پول را بهبود ببخشد و افزود که در این باره جدی عمل خواهد کرد.

در بحث دیگری پیرامون همین موضوع، دورسی ادعا‌های برخی از کاربران که می‌گفتند او از قصد به اتریوم کنایه می‌زند را رد کرد و تصریح کرد که برای او غیرمتمرکزسازی هدف نهایی نیست، بلکه این تنها یک روش برای اصلاح مشکلات پول است.

او در بخش دیگری در توییتر گفت که هرچند با NFT موافق است، اما حمایت او از کیف پول لایتنینگ در این زمینه هیچ ربطی به آن ندارد. یکی از شعار‌های قدیمی دورسی از سال ۲۰۱۸ این بوده است که بیت کوین تنها واحد پول اصلی در اینترنت خواهد بود و هم‌چنان بر عقیده‌ی خود پایبند است و تمایلی به سرمایه‌گذاری در سایر رمزارز‌ها ندارد.