Gerdab.IR | گرداب

رشد استفاده از بلاکچین برای احراز هویت

رشد استفاده از بلاکچین برای احراز هویت
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

بازار استفاده از بلاکچین برای احراز هویت دیجیتالی، به ارزش ۳.۵۸ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ رشد خواهد کرد

به گزارش گرداب، گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که راهکار مربوط به استفاده از بلاکچین برای احراز هویت در بخش‌های مختلف، رشد بسیار خوبی در بازار جهانی داشته است که نرخ رشد سالانه‌ی آن حدود ۷۱% است.

در این گزارش که توسط ارائه‌دهنده ی راه‌حل تحقیقات بازار، ReportLinker منتشر شده است، تاثیر این راهکار در بخش‌های مختلف مانند بخش دولتی، خدمات درمانی، بانک، امور مالی و بیمه (BFSI)، جغرافیایی و برنامه‌های کاربردی، بررسی شده است.

با تجزیه و تحلیل چندین شرکت موجود در بازار مانند Accenture، Amazon، Bitfury Group و Civic Technologies که از بلاکچین در احراز هویت دیجیتالی استفاده می‌کنند، در این گزارش پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی در بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ تا ۳.۵۸ میلیارد دلار رشد کند.

در این مطالعه، فرض بر این است که با گسترش سریع خدمات آنلاین و فضای ابری و دیجیتالی شدن، بازار احراز هویت دیجیتالی با استفاده از بلاکچین هم‌چنان گسترش یابد. تقاضا برای استفاده از راهکار‌های احراز هویتی کارآمدتر، غیرمتمرکز و با رعایت حریم خصوصی در بخش‌های مختلف، از خدمات عمومی گرفته تا شبکه‌های زنجیره‌ای تدارکات و تامین و سایر دستگاه‌های هوشمند، در حال افزایش است.

با گسترش فناوری و دیجیتالی شدن، نیاز به استفاده از یک راهکار امن برای احراز هویت آنلاین آن‌قدر ضروری شده است که بعضی از افراد معتقدند که احراز هویت دیجیتالی با حفظ حریم خصوصی، یک حق اساسی برای همه است. علاوه بر این، با توجه به افزایش تعداد کاربران جهانی در شبکه‌های اجتماعی که در حال حاضر بیش‌تر از ۳.۸ میلیارد نفر هستند، برخی از طرفداران این راهکار اظهار کرده‌اند که بلاکچین تنها راه‌حل برای احراز هویت مناسب است که می‌تواند این کاربران را در برابر تهدید‌هایی مانند سرقت داده‌ها و نقض حریم خصوصی محافظت کند.

در اوایل ماه آگوست ۲۰۲۱، بنیان‌گذار و توسعه‌دهنده‌ی اصلی اتریوم، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، چشم‌انداز خود را درباره‌ی آینده‌ی شبکه‌ی اتریوم در طیف وسیعی از برنامه‌های غیرمالی ارائه کرد و حوزه‌هایی را که شامل رسانه‌های اجتماعی غیرمتمرکز و احراز هویت بود، مشخص کرد.