Gerdab.IR | گرداب

افزایش ۱۴۸ درصدی در میزان حملات باج‌افزاری در سال ۲۰۲۱

افزایش ۱۴۸ درصدی در میزان حملات باج‌افزاری در سال ۲۰۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۰

میزان حملات باج‌افزار در سال ۲۰۲۱، ۱۴۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش گرداب - طبق گزارشات به دست آمده، تعداد حملات باج‌افزار در نه ماه اول سال ۲۰۲۱ به ۴۷۰ میلیون مورد رسیده است که رشد ۱۴۸ درصدی را در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد.

در این گزارش آمده است که در این یک سال تا به امروز، هر شرکت ۱۷۴۸ بار مورد حمله باج‌افزار قرار گرفته است که این یعنی به طور متوسط، ده مرتبه حمله در یک روز ثبت شده است.

در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱، حجم حملات بیش‌تر از قبل بوده و به صد و نود میلیون و چهارصد هزار مورد حمله رسیده است.

در حالی که در سه فصل اول سال ۲۰۲۰، این مقدار حدود صد و نود و پنج میلیون و هفتصد مورد بوده است. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، به نظر می‌رسد که تا سال ۲۰۲۱، تعداد کل حملات باج‌افزار‌ها به ۷۱۴ میلیون مورد برسد که با این حساب، رشد ۱۳۴ درصدی را نسبت به سال گذشته خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت سونیک‌وال، بیل کانر، می‌گوید که گروه‌های مجرمان سایبری هم‌چنان به دنبال راه‌های پیچیده‌تری برای حمله خواهند بود، پس به سازمان‌ها پیشنهاد می‌شود تا توان امنیتی خود را بالا ببرند.
در نشست بین‌المللی‌ای که در کاخ سفید و در اوایل ماه اکتبر ۲۰۲۱ برگزار شد، چین و روسیه اجازه شرکت در آن را نداشتند. دولت بایدن بار‌ها این دو کشور را مسئول حملات سایبری به سازمان‌های خارجی اعلام کرده است.

سونیک‌وال هم‌چنین موفق به ثبت سه تریلیون و نهصد میلیارد بار تلاش برای نفوذ به سیستم‌ها در این یک سال و تا به امروز شده است. در این گزارش به افزایش سی و سه درصدی حملات به IoT در سطح جهانی و افزایش بیست و یک درصدی استخراج غیرمجاز ارز‌های دیجیتال که در اروپا ۴۶۱% رشد داشته است، اشاره شده است.

منبع:
infosecurity-magazine