Gerdab.IR | گرداب

اتحادیه کارگران شرکت آمازون در نیویورک لغو خواهد شد

اتحادیه کارگران شرکت آمازون در نیویورک لغو خواهد شد
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰

بیش از دو هزار امضا برای تشکیل اتحادیه کارگران آمازون جمع‌آوری شده بود.

به گزارش گرداب - سازمان و اتحادیه‌ی کارگری، سازمانی است داوطلبانه و مستقل، متشکل از کارگران یک حرفه یا یک صنعت، صرف‌نظر از تفاوت‌های سیاسی، جنسی و نژادی که به منظور تامین و حمایت از منافع گروهی و اعتلای موقعیت فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آنان ایجاد می‌شود. اما به نظر می‌رسد که برخی از افراد به تشکیل این اتحادیه‌ها روی خوش نشان نداده‌اند.

هیئت ملی روابط کار آمریکا اعلام کرد که گروهی از کارگران شرکت آمازون در استاتن آیلند نیویورک درخواست خود را برای برگزاری رای‌گیری جهت تشکیل اتحادیه پس گرفته‌اند، در حالی که حدود ۱۵ روز بعد قرار بود که جلسه‌ای برای بررسی امکان تشکیل اتحادیه در مرکز توزیع آمازون برگزار شود.

سخنگوی هیئت ملی روابط کار ایالات متحده، کایلا بلادو، توضیح بیش‌تری درباره علت این اقدام ناگهانی نداد، اما اعلام کرد که کارگران می‌توانند دوباره درخواست خود را ارسال کنند. طبق گفته‌های سازمان‌دهندگان اتحادیه در اواخر اکتبر ۲۰۲۱، بیش از دو هزار امضا برای حمایت از تشکیل اتحادیه جمع‌آوری شده بود.

به عنوان بخشی از پروسه برای انجام رای‌گیری، سازمان‌دهندگان اتحادیه باید امضای حداقل ۳۰ درصد از حدود ۵۵۰۰ کارگر که در چهار تأسیسات مجاور آمازون کار می‌کنند را ثبت کنند تا نماینده‌ای از سوی جمع برای مذاکره فرستاده شود. این دومین تلاش برای تشکیل اتحادیه در آمازون در طول یک سال بود. کارگران در آلاباما در اوایل سال ۲۰۲۱ موفق به تشکیل اتحادیه نشدند، اما سازمان‌دهندگان هم‌چنان از مقامات فدرالی

می‌خواهند تا در این باره تجدید نظر کنند. اتحادیه خرده فروشی، عمده فروشی و فروشگاه‌های بزرگ، این جریان را در آلاباما رهبری می‌کند.

اما جریان حاضر در نیویورک، حامی مالی ندارد و توسط یک کارمند سابق آمازون به نام کریستین اسمالز رهبری می‌شود. کریستین اسمالز گفت که در سال ۲۰۲۰ بعد از سازماندهی اعتراض دسته جمعی به شرایط کاری در اوایل شیوع کووید-۱۹، از کار برکنار شده است. سخنگوی آمازون، کِلی نانتل، در ایمیلی نوشت که تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا شرایط کارکنان شرکت بهتر شود.

منبع:
TechXplore