Gerdab.IR | گرداب

شکست گوگل در پرونده ضدانحصار اتحادیه اروپا

شکست گوگل در پرونده ضدانحصار اتحادیه اروپا
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۴۰۰

دادگاه عالی کاملا اقدامات گوگل علیه تصمیم کمیسیون مبنی بر این که گوگل از تسلط خود برای ترجیح دادن سرویس مقایسه خرید خود بر سایر سرویس‌ها سوءاستفاده کرده است، رد می‌کند.

به گزارش گرداب - پس از این که دادگاه عالی اروپا تقاضای فرجام گوگل را برای پرونده ضد انحصاری و پرداخت جریمه ۲.۸ میلیون دلاری رد کرد، گوگل شکست را در این پرونده پذیرفت و مدیر رقابت اتحادیه اروپا توانست به پیروزی بزرگی دست پیدا کند.

واحد رقابت اتحادیه اروپا محبوب‌ترین موتور جستجو جهان را در سال ۲۰۱۷ به خاطر ترجیح دادن سرویس مقایسه قیمت‌های فروشگاه‌های متعلق به خود محکوم کرد و مورد تحریم قرار داد و آن را به خاطر زیر پا گذاشتن رقابت آزاد در برابر رقبای کوچک‌تری اروپایی جریمه کرد.

این پرونده فروشگاه‌ها نخستین مورد از پرونده‌های سه‌گانه‌ای بود که در نهایت خسارتی ۸.۲۵ میلیارد یورویی در دهه اخیر به گوگل تحمیل کرد. واحد رقابت اتحادیه اروپا به دنبال گوگل، آمازون، اپل و فیسبوک را نیز دادگاهی کرد.

به گزارش رویترز این دادگاه در حکم خود اعلام کرده است:
«دادگاه عالی کاملا اقدامات گوگل علیه تصمیم کمیسیون مبنی بر این که گوگل از تسلط خود برای ترجیح دادن سرویس مقایسه خرید خود بر سایر سرویس‌ها سوءاستفاده کرده است، رد می‌کند»