Gerdab.IR | گرداب

خداحافظ اینترنت اکسپلورر 6

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۸۹

ضعف در کدنویسی این مرورگر باعث شده بود تا هکرها از آن برای انتقال گسترده بدافزارهای خود به رایانه‌های شخصی استفاده کنند.

مرورگر قدیمی و ناایمن مایکروسافت موسوم به Internet Explorer 6 کم‌کم جایگاه خود را از دست می‌دهد و جای خود را به نسخه جدیدتر یعنی Internet Explorer 8 می‌دهد.

به گزارش گرداب به نقل از پی سی مگ، بررسی‌های Net Applications در مورد آخرین وضعیت مرورگرهای اینترنتی در ماه نوامبر نشان می‌دهد که تلاش‌ها برای از میدان به در کردن IE6 نسبتا موفقیت‌آمیز بوده است.

بسیاری از سایت‌های بزرگ از سال قبل پشتیبانی از این مرورگر را متوقف کرده بودند و مایکروسافت هم تلاش زیادی کرده بود تا کاربران خود را به استفاده از مرورگرهای تازه‌تر سوق دهد.

ضعف در کدنویسی این مرورگر باعث شده بود تا هکرها از آن برای انتقال گسترده بدافزارهای خود به رایانه‌های شخصی استفاده کنند.

هم اکنون تنها 14.55 درصد از کاربران وب از این مرورگر استفاده می‌کنند، هر چند در کشورهایی مانند چین کماکان 45.2 درصد از مردم با استفاده از IE6 به وب متصل می‌شوند. البته این رقم در مورد چین در ماه آگوست 50.5 درصد بوده است.

به طور کلی محبوب‌ترین مرورگر اینترنتی کماکان IE مایکروسافت است که سهم آن از 59.26 درصد در ماه اکتبر به 58.26 درصد در ماه نوامبر کاهش یافته است.

رتبه دوم با 22.57 درصد مربوط به فایرفاکس و رتبه سوم مربوط به کروم است که سهمش از 8.47 به 9.25 درصد افزایش یافته است.
 
منبع: فارس