Gerdab.IR | گرداب

نقش پر رنگ کارمندان دورکار برزیلی در حفظ امنیت داده‌های شرکت

نقش پر رنگ کارمندان دورکار برزیلی در حفظ امنیت داده‌های شرکت
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰

طبق تحقیقات انجام شده، اکثر متخصصان برزیلی که از راه دور کار می‌کنند بر این باورند که خود آن‌ها مسئول حفظ امنیت داده‌های شرکت هستند و فقط تعداد کمی از متخصصان، کارفرمایان را مسئول حفظ داده‌ها می‌دانند.

به گزارش گرداب - براساس یک مطالعه جهانی در مورد نگرش‌های امنیتی مصرف‌کنندگان، اکثر متخصصان برزیلی که از راه دور کار می‌کنند بر این باورند که خود آن‌ها مسئول حفظ امنیت داده‌های شرکت هستند.

شاخص امنیتی یونیسیس (Unisys) ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که دو سوم از برزیلی‌هایی که از راه دور کار می‌کنند، اظهار داشته‌اند که مسئولیت حفظ امنیت داده‌های کارفرمایان را خود بر عهده دارند.

از میان این افراد، ۴۱% نیز ارائه‌دهندگان اپلیکیشن را مسئول حفظ داده‌ها و فقط ۲۱% از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، کارفرمایان خود را مسئول حفظ امنیت داده‌ها می‌دانند.

به گفته الکسیس آگویر، مدیر شرکت امنیت سایبری یونیسیس در آمریکای لاتین، نتایج نشان می‌دهد که اکثر برزیلی‌ها در قبال داده‌های شرکتی که با آن‌ها کار می‌کنند، احساس مسئولیت می‌کنند. از سوی دیگر، به نظر آگویر، نگرش‌های امنیتی شرکتی و نداشتن دانش کافی در بین افراد درباره انواع مختلف کلاهبرداری در فضای دیجیتالی، دو امر متفاوت هستند.

مسئولیت‌پذیر بودن کارکنان برزیلی در قبال حفظ امنیت داده‌های شرکت

آگویر می‌گوید: «علاوه بر سرمایه‌گذاری در فناوری، باید افراد آموزش لازم را ببینند، زیرا این کاربران هستند که به مجرمان سایبری امکان نفوذ به شبکه را با استفاده از راه‌های مختلف مانند مهندسی اجتماعی می‌دهند». در این مطالعه و تحقیق، از ۱۱۰۰۰ مصرف‌کننده از ۱۱ کشور مختلف نظرسنجی انجام شد که ۱۰۰۰ نفر از شرکت‌کنندگان، برزیلی بودند.

در این تحقیق به موضوع عدم آگاهی در مورد مسائل امنیتی در بین برزیلی‌ها نیز پرداخته شد، به طوری که تعداد کمی از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اظهار داشتند که از جرائمی مانند هک سیم‌کارت و فیشینگ پیامکی آگاه هستند. از سوی دیگر، در تحقیق دیگری مشخص شد که برزیلی‌ها بیش‌تر نگران امنیت داده‌های خود هستند.

این تحقیق را مؤسسه Datafolha به نمایندگی از شرکت مسترکارت انجام داد و در آن مشخص شد که ۷۳% از کاربران برزیلی تحت تأثیر تهدیدات سایبری مانند دریافت پیام‌های جعلی از شرکت‌ها و به سرقت رفتن رمزعبور‌های خود قرار گرفته‌اند و نسبت به حملات سایبری نگرانی و ترس زیادی دارند.

تقویت فرهنگ حفاظت از داده در برزیل یکی از اهداف اصلی سازمان ملی حفاظت از داده‌ها است، نهادی که در سال ۲۰۲۰ تأسیس شده است. این نهاد در ماه سپتامبر ۲۰۲۱، راهنمای حفاظت از داده‌ها را منتشر کرد که در آن جزئیات نحوه حفاظت از داده و اقداماتی که در صورت بروز تهدیدات امنیت سایبری باید انجام شوند، ارائه شده بود.

منبع:
ZDNet