Gerdab.IR | گرداب

افشای اطلاعات ۴۰۰ هزار بیمار طی حمله باج‌افزار

افشای اطلاعات ۴۰۰ هزار بیمار طی حمله باج‌افزار
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰

هکر‌ها توانستند از طریق یک باج‌افزار به یک سازمان در لس آنجلس حمله کرده و به جزئیاتی مانند آدرس، تاریخ تولد و اطلاعات بالینی دسترسی پیدا کنند. اما عاملان این حمله هم‌چنان شناسایی نشده‌اند.

به گزارش گرداب - بر اساس گزارشات به دست آمده، هکر‌ها در ماه اکتبر ۲۰۲۱ با یک حمله باج‌افزار به سازمان پلند پرنت هود (Planned Parenthood) در لس آنجلس توانستند تا به صد‌ها هزار فایل مربوط به مراجعه‌کنندگان دسترسی پیدا کنند.

این سازمان به مراجعه‌کنندگانی که تحت تأثیر این حمله سایبری قرار گرفته‌اند نامه‌ای فرستاد و به آن‌ها اطلاع داد که این پرونده‌ها حاوی نام بیماران و یک یا چند مورد از جزئیات زیر بوده است: آدرس، اطلاعات مربوط به بیمه، تاریخ تولد و اطلاعات بالینی مانند تشخیص، روش و اطلاعات نسخه.

طبق گفته سازمان به نظر می‌رسد که این باج‌افزار در مدت زمانی بین نهم تا هفدهم اکتبر ۲۰۲۱ در شبکه نصب شده باشد.

در روز یک‌شنبه ۲۵ مهر (۱۷ اکتبر ۲۰۲۱)، سازمان متوجه وجود باج‌افزار شده، سیستم‌های خود را آفلاین کرده و به بازرسان امنیتی گزارش داده است. طبق گزارشات به دست آمده، در اوایل ماه نوامبر ۲۰۲۱، مشخص شده است که هکر‌ها به چه اطلاعاتی دسترسی دارند، اما هنوز عاملان این حمله شناسایی نشده‌اند.

نماینده سازمان پلند پرنت هود اعلام کرد که به نظر نمی‌رسد از اطلاعات به سرقت رفته برای اهداف کلاهبرداری استفاده شده باشد. اما این داده‌ها می‌توانند زمانی با ارزش شوند که هکر‌ها تصمیم به فروش آن بگیرند، زیرا این داده‌ها بسیار حساس هستند.

افشای اطلاعات ۴۰۰ هزار بیمار طی حمله باج‌افزار

لازم به ذکر است که این سازمان نه تنها خدمات مربوط به سقط جنین، بلکه کنترل بارداری، آزمایش STD و هورمون درمانی را برای افراد ترنس به همراه خدمات پزشکی دیگر ارائه می‌دهد.

این حادثه درست زمانی اتفاق می‌افتد که اعتراضات زیادی درباره حق سقط جنین مخصوصا در آمریکا در جریان است. دادگاه عالی در حال حاضر در حال بررسی پرونده‌ای برای تعیین قانونی بودن مقررات می‌سی‌سی‌پی است که سقط جنین از هفته پانزدهم بارداری را ممنوع اعلام می‌کند.

در اوایل سال ۲۰۲۱ نیز تگزاس سقط جنین از هفته ششم بارداری به بعد را ممنوع اعلام کرد. حملات باج‌افزار نیز در سال ۲۰۲۱ به یکی از مشکلات اساسی تبدیل شده‌اند به طوری که خزانه داری آمریکا اعلام کرده است که هزینه‌های ناشی از این حملات تنها در طول سال ۲۰۲۱ به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس گزارشات، نماینده سازمان پلند پرنت هود پاسخی درباره این که آیا درخواست باج داده شده است یا خیر، ارائه نداد.
منبع:
The Verge