Gerdab.IR | گرداب

ضعف در امنیت سایبری مانع توسعه فناوری اطلاعات در کشور

ضعف در امنیت سایبری مانع توسعه فناوری اطلاعات در کشور
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰

وزیر ارتباطات با اشاره به وجود مسیر‌های میان‌بر برای رسیدن به اهداف بزرگ صنعت فضایی گفت: ضعف در امنیت سایبری پاشنه آشیل دولت هوشمند و توسعه فناوری اطلاعات است.

به گزارش گرداب؛ عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید سازمان فضایی ایران و بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات و معارفه نماینده ویژه وزیر ارتباطات در امور امنیت فاوا و مشاور وزیر درتعامل با نیرو‌های مسلح، با اشاره به اهمیت حوزه فضایی و عنایت و اشراف مقام معظم رهبری به این حوزه، گفت: امیدواریم با حمایت تمام بخش‌ها و حرکت مجاهدانه بتوانیم صنعت فضایی را به ریل شتابان گذشته برگردانیم.

وی با اشاره به اینکه در این حوزه باید به سرعت عمل کنیم، افزود: اعتقاد دارم مسیر‌های میان‌بری برای رسیدن به اهداف بزرگ این حوزه وجود دارد که باید به آن‌ها دست پیدا کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به بودجه حوزه فضایی برای سال آینده، تصریح کرد: با وجود زیرساخت‌های لازم و نیروی انسانی متخصص و متعهد در این حوزه می‌توانیم صنعت فضایی را به صنعتی مترقی و پیشرفته برسانیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نقش بازرسی در حمایت از مدیران کارآمد و سالم، افزود: بازرسی و حراست دو بال مدیران کارآمد هستند که می‌توانند مسیر را برای حرکت این مدیران باز کنند.

زارع‌پور تاکید کرد: حراست و بازرسی باید چشم بیدار مدیر مجموعه باشند و از مدیران صیانت کنند.
وزیر ارتباطات درباره انتصاب نماینده ویژه خود در امور امنیت فاوا، با اشاره به اینکه این حوزه نیاز به جراحی دارد، گفت: اگر به این حوزه توجه جدی نشود می‌تواند پاشنه آشیل دولت هوشمند و توسعه فناوری اطلاعات باشد، اما تقسیم کاری که در این حوزه در کشور انجام شده شفاف و کارآمد نیست و باید تغییر کند.

ضعف در امنیت سایبری مانع توسعه فناوری اطلاعات در کشور

وی با اشاره به موافقت رئیس‌جمهور با تغییر و بازنگری تقسیم کار در حوزه امنیت سایبری، افزود: کارویژه نماینده وزیر ارتباطات در امور امنیت فاوا تهیه پیشنهادات و راه‌کار‌های مناسب برای این حوزه است که باید بخش‌های مختلف وزارتخانه برای این موضوع همکاری کنند.

زارع‌پور درباره انتصاب مشاور وزیر در تعامل با نیرو‌های مسلح نیز افزود: این انتصاب با هدف استفاده از ظرفیت نیرو‌های دفاعی کشور در پیشبرد ماموریت‌های وزارت ارتباطات انجام شده است، چون معتقدم باید انرژی همه ارکان نظام برای تحقق ماموریت‌های مربوط به شبکه ملی اطلاعات و صنعت فضایی کشور به کار گرفته شود.
وی در پایان این جلسه مدیران سابق این وزراتخانه را سرمایه‌های این مجموعه و نظام عنوان و بر استفاده از تجربیات و مشاوره آن‌ها در دوره جدید تاکید کرد.

بر اساس این گزارش در پایان این جلسه وزیر ارتباطات از مرتضی براری رئیس سابق سازمان فضایی کشور و حمید‌رضا رضوانی‌پور رئیس سابق مرکز بازرسی وزارت ارتباطات تقدیر کرد.

وزیر ارتباطات، همچنین احکام حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی کشور، علی بحرینی رئیس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات، امیر محمدزاده لاجوردی، نماینده ویژه وزیر در حوزه امنیت فاوا و محمد مهدی‌نژاد نوری مشاور وزیر در تعامل با نیرو‌های مسلح را ابلاغ کرد.