Gerdab.IR | گرداب

در کنگره آمریکا مطرح شد: استیبل‌کوین‌ها باعث تقویت دلار خواهد شد

در کنگره آمریکا مطرح شد: استیبل‌کوین‌ها باعث تقویت دلار خواهد شد
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۰

مدیران اجرایی حوزه کریپتو در برابر اعضای کنگره آمریکا پیرامون استیبل‌کوین‌ها صحبت کردند.

به گزارش گرداب - در کنگره آمریکا روز گذشته جلسه استماعی پیرامون سرمایه‌های کریپتو برگزار شد و در این جلسه مهم‌ترین مدیران صنعت رمزارز این کشور حضور یافته بودند.

عنوان این جلسه که در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان در کنگره آمریکا برگزار می‌شد، «سرمایه‌های دیجیتالی و آینده مالی» بود. در طی این جلسه که به‌طور زنده از یوتیوب پخش شد، مدیران اجرایی نهاد‌های کریپتویی هرکدام نقطه نظرات خود را به مجلس به‌طور رسمی ارائه دادند.

فهرست شهادت‌دهندگان شامل جرمی آلر (Jeremy Allaire) مدیرعامل سیرکل (Circle))، برایان بروکس (Brian Brooks) مدیرعامل بیت‌فیوری (Bitfury)، مدیرعامل پاکسوس (Paxos) چارلز کاسکاریلا (Charles Cascarilla)، مدیر کوین‌بیس (Coinbase) آلسیا هس (Alesia Haas)، مدیرعامل اف‌تی‌اکس (FTX) سم بنکمن-فراید (Sam Bankman-Fried) و مدیرعامل استلار (Stellar) دنل دیکسون (Denelle Dixon) بود.

یکی از موضوعاتی که در این جلسه از آن صحبت شد، استیبل کوین‌ها یا ارز‌های دیجیتال با ثبات بود. استیل‌کوین‌ها رمزارز‌هایی هستند که قیمت ثابتی دارند.

این ارز‌ها قیمتشان وابسته به ارز‌های سنتی مانند دلار آمریکا است. این پرسش به چندین مدیرعامل حضور یافته در این جلسه از جمله شرکت‌های سیرکل و کوین‌بیس مرتبط است، زیرا که آن‌ها استیبل‌کوین USD Coin را راه انداخته‌اند و صرافی پاکسوس نیز مسئولیت دلار دیجیتال خود (USDP) را به عهده دارد.

در کنگره آمریکا مطرح شد: استیبل‌کوین‌ها باعث تقویت دلار خواهد شد

جرمی آلر مدیرعامل سیرکل در گفته‌های خود اعلام کرد که استیبل کوین‌ها به جای آن که باعث آسیب باشند، به سلطه جهانی دلار کمک می‌کنند. او چنین استدلال کرد که استیبل‌کوین‌های وابسته به دلار به سلطه بازار کریپتو ادامه خواهند داد.

این با وجود رقیب آن‌ها یوآن دیجیتال چین است که توسط بانک مرکزی این کشور عرضه شده است. آلر می‌گوید در حالی که استیبل‌کوین‌های دلار تریلیارد‌ها دلار تراکنش را انجام می‌دهند، یوآن دیجیتال چین تنها به ارزش ۱۰ میلیارد دلار تراکنش تا به حال انجام داده است.

از نظر او صنعت کریپتو در آمریکا به دنبال این است که دلار نقشی کلیدی و استراتژیک در مناسبات داده اشت و از این‌رو حمایت از استیبل‌کوین‌های دلار یک «اولویت امنیت ملی» برای قانون‌گذاران باید باشد.

مدیرعامل بیت‌فیوری برایان بروکس نیز با صحبت‌های آلر موافق بود. بروکس گفت که در زمانی که تورم در حال افزایش است، استیبل‌کوین‌ها می‌تواند به دلار آمریکا کمک کند که نه صرفا یک نظام پولی که بعد از جنگ جهانی دوم ساخته شد باشد، بلکه براساس کارایی عمل کند.

بروکس با ستایش از استیبل‌کوین‌ها چنین گفت که ذات طبیعی آن‌ها به دلار اجازه می‌دهد که «نه تنها برای گذشته، بلکه در آینده نیز به رقابت بپردازد»