Gerdab.IR | گرداب

پروژه‌های کریپتو در سازمان سیا آمریکا

پروژه‌های کریپتو در سازمان سیا آمریکا
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۰

ویلیام بارنز، مدیر سازمان سیا گفته است که جمع‌آوری اطلاعات پیرامون کریپتو «اولویت بسیار مهم» این سازمان است.

به گزارش گرداب - مدیراجرایی فعلی آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا، ویلیام برنز گفته است که در دولت پیشین این سازمان پروژه‌های زیادی برای جمع‌آوری اطلاعات پیرامون رمزارز‌ها آغاز کرده است.

برنز که در اجلاس هیئت مدیره روزنامه وال‌استریت حضور یافته بود، در برابر سوالاتی پیرامون کریپتو اعلام کرد که سازمان سیا به دنبال اضافه کردن متخصصان رمزارز‌ها و بلاکچین به تیم تحلیل‌گران اطلاعاتی خود است و همینطور به دنبال ارتباط گرفتن با متخصصان این صنعت است. او گفته که چالش‌های حوزه کریپتو می‌توانند «تاثیر عظیمی» بر ایالات متحده آمریکا داشته باشد که گوشه‌ای از آن را در حملات باج‌افزار اخیر مشاهده کرده‌ایم.

برنز با اشاره به مدیر سابق سیا گفته است: «پیشینیان ما پروژه‌هایی را شروع کرده‌اند که بر روی رمزارز‌ها متمرکز هستند و به دنبال فهمیدن پیامد‌های ثانویه استفاده از رمزار‌ها هستند. این پروژه‌ها همچنین به دنبال کمک به همکاران ما در سایر بخش‌های دولت آمریکا هستند تا با فراهم کردن اطلاعات دقیق از اتفاقی که قرار است بیفتد در حل چالش‌ها کمک کند».

او اضافه کرده است که ساخت چنین دانشی یک اولویت اساسی برای این سازمان است و او به دنبال این است که توجه و منابع لازم را وقف این کار کند. مدیر سازمان سیا به‌طور دقیق اشاره نکرده است که این سازمان به چه شیوه به دنبال مبارزه با جرائم سایبری در حوزه کریپتو است، اما اشاره کرده است که هدف این طرح‌ها «دسترسی به شبکه‌های مالی» گروه‌های مجرمانه‌ای است که از ارز‌های دیجیتال به عنوان باج استفاده می‌کنند.