Gerdab.IR | گرداب

علت قطعی سرویس وب آمازون: اتصال تعداد زیادی از دستگاه‌ها به شبکه

علت قطعی سرویس وب آمازون: اتصال تعداد زیادی از دستگاه‌ها به شبکه
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۴۰۰

آمازون قصد دارد تا نحوه رسیدگی به قطعی شبکه را بهبود ببخشد و قرار است نسخه جدیدی برای پنل سلامت سرویس منتشر شود تا مشتریان بتوانند در صورت بروز قطعی، به‌روزرسانی‌ها را به موقع دریافت کنند.

به گزارش گرداب - شرکت آمازون توضیحی درباره علت قطعی سرویس وب آمازون، وب‌سایت‌های شخص ثالث و پلتفرم‌های آنلاینی که با سرویس‌های وب آمازون کار می‌کردند، ارائه داد. در وب‌سایت سرویس‌های وب آمازون نوشته شده است که یک فرآیند خودکار باعث قطع شدن سرویس در حدود ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت شرقی در منطقه ویرجینیای شمالی شد.

در گزارش آمازون آمده است که این فرآیند خودکار به دلیل حضور تعداد زیادی از مشتریان در شبکه داخلی فعال شده است و باعث ایجاد تأخیر در برقراری ارتباط بین شبکه داخلی و شبکه اصلی سرویس‌های وب آمازون گردیده است.

این مشکل حتی به تیم عملیاتی شرکت آمازون نیز اجازه بررسی و رفع آن را نداده و به همین دلیل رفع مشکل قطعی طول کشیده است. شرکت آمازون اعلام کرد که مشکل در ساعت ۵:۲۲ عصر به وقت شرقی به طور کامل حل شده است.

علت قطعی سرویس وب آمازون: اتصال تعداد زیادی از دستگاه‌ها به شبکه

از آن‌جایی که مرکز تماس با پشتیبانی آمازون نیز روی شبکه سرویس‌های وب آمازون اجرا می‌شود، مشتریان نمی‌توانستند به مدت هفت ساعت به دلیل قطعی شبکه، تماس بگیرند. پنل سلامت سرویس آمازون که به‌روزرسانی‌های لازم از طریق این پلتفرم ارائه می‌شود نیز تحت تأثیر این قطعی قرار گرفته و به همین دلیل شرکت آمازون دیر متوجه مشکل به وجود آمده شده است.

طبق اعلامیه شرکت آمازون، راه‌حلی برای بهبود رسیدگی به وضعیت قطعی ایجاد خواهد شد و قرار است نسخه جدیدی برای پنل سلامت سرویس منتشر شود تا مشتریان بتوانند در صورت بروز قطعی، به‌روزرسانی‌ها را به موقع دریافت کنند.

علاوه بر قطعی‌های ایجاد شده در خدماتی مانند Venmo، Disney Plus و Roomba، قطعی ایجاد شده در روز سه‌شنبه ۱۶ آذر (۷ دسامبر ۲۰۲۱) باعث شد تا تحویل برخی از سفارش‌های آمازون به تعویق بیفتد.

طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین قطعی شبکه را آمازون در اواخر سال ۲۰۲۰ تجربه کرد که طی آن، تعدادی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها تا ساعت‌ها از کار افتادند.
منبع:
The Verge