آغاز تحقیقات رگولاتور لهستان از شرکت اپل

آغاز تحقیقات رگولاتور لهستان از شرکت اپل
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰

اپل با مقررات جدید گوشی‌های ios، تبلیغات شخصی‌شده را در انحصار خود قرار داده است.

به گزارش گرداب - شرکت اپل رویاروی تحقیقات جدیدی در لهستان قرار گرفته است تا بررسی شود که آیا قوانین و مقررات حریم شخصی و پردازش داده‌های کاربران دستگاه‌های ios قانون رقابت را زیرپا گذاشته است یا خیر. نهاد ضدانحصاری لهستان UOKiK دیروز این مسئله را اعلام کرده است.

اپل به تازگی یک به‌روزرسانی سیستم عامل خود را با نظارت‌های حریم شخصی بیشتری عرضه کرده است تا تبلیغات دیجیتال را از ردیابی کاربران آی‌فون منع کند.

رگولاتور لهستان گفته است که مقررات جدید اپل به‌طور برجسته‌ای توانایی برنامه‌ها برای به دست آوردن اطلاعات شخصی کاربر تا بتوانند تبلیغات شخصی‌شده ارائه دهند را کاهش داده است.

توماس چروستنی مدیر نهاد ناظر UOKiK در بیانیه‌ای گفته است:

«ما به دنبال بررسی این هستیم که آیا اقدامات اپل برای حذف رقبا انجام شده است و می‌خواهد خدمات تبلیغات سفارشی را تنها در اختیار خود داشته باشد یا نه. به نظر می‌رسد که هدف اپل این است که بتواند محصولات خود را بهتر به فروش برساند. ما این پرونده را به عنوان موردی از سوءاستفاده انحصارگرایانه از قدرت بررسی می‌کنیم».

رگولاتور گفته است که از پیش مسئله را بدون در نظر گرفتن شرکت خاصی بررسی کرده است.
اپل هنوز حاضر به اظهار نظر در این رابطه نشده است.

مدیر بخش فناوری اتحادیه اروپا مارگارت وستگار نیز به اپل درباره نگرانی‌ها پیرامون حذف رقابت در اپ استور هشدار داده است.