Gerdab.IR | گرداب

هک شدن سیستم شرکت خودروسازی ولوو

هک شدن سیستم شرکت خودروسازی ولوو
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰

هکر‌ها به شبکه رایانه‌ای شرکت خودروسازی سوئدی ولوو حمله کرده و برخی از داده‌های این شرکت را به‌سرقت بردند. هرچند حجم داده به‌سرقت رفته کم است، اما شرکت ولوو اعلام کرد که این حادثه ممکن است روی نحوه عملکرد شرکت تأثیر بگذارد.

به گزارش گرداب - مجرمان سایبری، شبکه رایانه‌ای شرکت خودروسازی سوئدی ولوو (Volvo) را هک کرده و اطلاعات مربوط به تحقیقات و توسعه سری را دزدیده‌اند.

شرکت ولوو روز پنجشنبه ۱۸ آذر (۹ دسامبر ۲۰۲۱) در وب‌سایت خود اطلاعیه‌ای مبنی بر به سرقت رفتن کمی از داده‌ها به دلیل نقض امنیت سایبری منتشر کرد. هرچند حجم داده به‌سرقت رفته کم است، اما شرکت ولوو اعلام کرد که این حادثه ممکن است روی نحوه عملکرد شرکت تأثیر بگذارد.

تاریخ وقوع حمله سایبری، مدت زمان و زمان شناسایی آن مشخص نیست. شرکت ولوو جزئیات اندکی را درباره نوع حمله سایبری ارائه داده و اشاره‌ای به لو رفتن فایل‌های آن از طریق شخص ثالث کرده است.

در بیانیه منتشر شده در روز جمعه ۱۹ آذر، این شرکت اعلام کرد که با بررسی دسترسی غیرقانونی به فایل‌های آن از طریق شخص ثالث، به این نتیجه رسیده است که اطلاعات دزدیده شده می‌تواند بر نحوه عملکرد شرکت تأثیر بگذارد.

کارشناسان امنیت سایبری برای بررسی این حمله استخدام شده‌اند و درباره این حادثه به مقامات مربوطه در سوئد نیز گزارش داده شده است.

تحقیقات درباره این حادثه هم‌چنان ادامه دارد و شرکت ولوو اعلام کرده که تا به الان هیچ مدرکی مبنی بر به سرقت رفتن اطلاعات شخصی مشتریان پیدا نکرده است. شرکت ولوو در سال ۱۹۲۷ تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در گوتنبرگ سوئد قرار دارد.

این شرکت خودروسازی در نقاط مختلف جهان از جمله آمریکا و چین کارخانه‌های تولیدی دارد. سه مرکز تحقیق و توسعه و طراحی شرکت ولوو در گوتنبرگ، کاماریلو و شانگ‌های قرار دارند. این شرکت هنوز اعلام نکرده که کدام یک از مراکز آن مورد حمله سایبری قرار گرفته است.
منبع:
infosecurity-magazine