Gerdab.IR | گرداب

سرقت ۱۴۰ میلیون دلاری از شبکه پالیگان

سرقت ۱۴۰ میلیون دلاری از شبکه پالیگان
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۰

هکر‌ها توانستند ۱۴۰ میلیون دلار از پلتفرم بازی مبتنی بر پالیگان به سرقت ببرند.

به گزارش گرداب - پلتفرم بازی مبتنی بر بلاکچین با عنوان «Vulcan Forged» که یک صرافی غیرمتمرکز و بازار خرید و فروش NFT است، به تازگی مورد حمله هکر‌ها قرار گرفته است. این پلتفرم بر پایه شبکه پالیگان عمل می‌کند.

هکری که که این پلتفرم را هک کرده است توانسته تا کلید‌های خصوصی ۹۶ کیف پول کریپتو را به دست آورند و حدود ۴.۵ میلیون توکن خاص این پلتفرم (۹ درصد از کل این ارز) را به سرقت ببرد. با احتساب این سرقت مشتریان در مجموع ۱۴۰ میلیون خسارت دیده‌اند.

با وجود این که این شرکت متعهد شده است که خسارات کاربران را پرداخت کند و ادعا کرده است که نیمی از مبالغ به سرقت رفته تا این لحظه پرداخت شده است، اما با این حال این مسئله نتوانسته مانع از ریزش شدید رمزارز این پلتفرم شود. PYR ۳۰ درصد از ارزش خود را در ۲۴ ساعت اخیر از دست داده است و از بالای ۳۲ دلار کنون به ۲۱ دلار رسیده است.

به گفته مدیرعامل این پلتفرم، جیمی تامسون، هکر توانسته است تا به کیف پول‌هایی حمله کند که از طریق ان‌ها Vulcan Forged به مشتریانش خدمترسانی می‌کرده است. مشکل در فراهم‌کنندگان این کیف پول نبوده است، بلکه پلتفرم Vulcan Forged ایراد داشته است.

سرقت ۱۴۰ میلیون دلاری از شبکه پالیگان

مدیرعامل این پلتفرم در ویدیویی که بر روی حساب‌های شبکه اجتماعی این شرکت منتشر شده، گفته است:
«اتفاقی که افتاده است این است که شخصی از سرور‌های سوءاستفاده کرده است و مدارک ورود را به دست آورده و از آن برای بیرون کشیدن کلید‌های خصوصی کاربران MyForge استفاده کرده است (MyForge یک ابزار مدیریتی است که میزان کریپتو و NFT کاربران را نشان می‌دهد).

ما به دنبال مقابله با این اتفاق هستیم و از همین رو به دنبال این هستیم که از هیچ چیز جز کیف پول‌های غیرمتمرکز استفاده نکنیم تا مطمئن نشویم این اتفاق دیگر رخ ندهد».

۱۴۰ میلیون دلار به سرقت رفته، مبلغ بسیار عظیمی برای یک سامانه بازی با تراکنش‌های اندک است. به گزارش نهاد تحقیقاتی Etherscan ۶۵۰۱ کیف پول رمزارز PYR را هولد می‌کنند.

برای مقایسه توکن‌های مربوط به بازی Axie Infinity بر روی ۴۵۰۷۳ کیف‌پول قرار دارد. با احتساب متمرکز بودن شدید توکن‌های در میان تقریبا چند کاربر، هکر توانسته است که حدود ۱.۴۶ میلیون دلار از هر کیف پول نهنگ‌های این رمزارز به سرقت ببرد.

این حمله باعث شده که حجم بازار Vulcan Forged از ۶۱۲ میلیون دلار در روز شنبه به ۳۹۷ میلیون دلار برسد.