Gerdab.IR | گرداب

سرقت ۱۷ میلیارد ریالی ارز‌های دیجیتال در خوزستان

سرقت ۱۷ میلیارد ریالی ارز‌های دیجیتال در خوزستان
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۰

رئیس پلیس فتا خوزستان از دستگیری عامل سرقتی که با سوء استفاده از اعتماد شاکی اقدام به برداشت غیرمجاز و جابه جایی ارز‌های دیجیتال کرده بود خبر داد.

به گزارش گرداب، سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان در تشریح این خبر اظهار کرد: با اعلام و ارجاع شکایت یکی از شهروندان به این پلیس مبنی بر سرقت موجودی کیف پول الکترونیکی وی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد: مدتی قبل به قصد سرمایه گذاری و کسب سود اقدام به ساخت کیف پول ‏الکترونیکی و خرید ارز دیجیتال کردم، ولی پس از مدتی متوجه برداشت غیرمجاز ارز‌های دیجیتال از کیف پولم و ‏به سرقت رفتن موجودی حسابم شدم. ‏

رئیس پلیس فتا استان خوزستان بیان کرد: در پی تلاش و اقدامات فنی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا و با ردگیری ارز‌های سرقتی سرنخ‌هایی از سارق دیجیتالی به دست آمد که با بررسی ادله موجود، سرانجام هویت متهم که از دوستان شاکی بود شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات غافلگیرانه به همراه تجهیزات الکترونیکی‌اش دستگیر و برای انجام تحقیقات به پلیس فتا انتقال داده شد.

وی ادامه داد: متهم با مشاهده مستندات کامل کارشناسان پلیس فتا ‏لب به اعتراف گشود و در خصوص شیوه مجرمانه خود گفت: با توجه به دوستی که به شاکی داشتم، در یک لحظه از اعتماد و غفلت وی سوءاستفاده کرده و با دسترسی به گوشی شاکی اقدام به سرقت رمز کیف پول ‏الکترونیکی و انتقال ارز‌ها به کیف پول خودم کردم.

سرهنگ حسینی با بیان اینکه در نهایت متهم با دستور مقام قضایی روانه زندان شد، به شهروندان هشدار داد: عدم رعایت نکات امنیتی در خصوص کیف پول‌های الکترونیکی می‌تواند زمینه ساز دسترسی کلاهبرداران و هکر‌ها به کیف پول و از دست رفتن بخش عمده‌ای از سرمایه شما شود.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان کسب دانش و افزایش آگاهی توسط کاربران را از اصول اولیه پیشگیری از انواع کلاهبرداری دانسته و از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشابه یا ‏هرگونه مورد مجرمانه دیگر آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس ‏www.cyberpolice.ir‏ بخش ‏فوریت‌های سایبری اطلاع رسانی کنند. ‏