Gerdab.IR | گرداب

هکر‌های کره شمالی و سرقت ۴۰۰ میلیون دلاری رمزارز در سال ۲۰۲۱

هکر‌های کره شمالی و سرقت ۴۰۰ میلیون دلاری رمزارز در سال ۲۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰

میزان سرقت هکر‌های کره شمالی از سال ۲۰۱۹ تاکنون دو برابر شده است و در سال ۲۰۲۱، طی یک حمله سایبری، آن‌ها موفق به سرقت ۴۰۰ میلیون دلار رمزارز شدند.

به گزارش گرداب، براساس داده‌های جدید منتشر شده، هکر‌های کره شمالی در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۰۰ میلیون دلار رمزارز را طی حملات سایبری دزیدند.

در سال ۲۰۱۷، تقریبا همه رمزارز‌هایی که کره شمالی سرقت کرد شامل بیت کوین می‌شد، اما در سال ۲۰۲۱، بیت کوین فقط یک پنجم دارایی‌های به سرقت رفته را شامل می‌شد. در متن گزارش‌های منتشر شده آمده است: «در سال ۲۰۲۱، فقط ۲۰% از وجوه دزدیده شده مربوط به بیت کوین بود و ۲۲% را توکن‌های اتریوم یا دیگر آلتکوین‌ها تشکیل می‌دادند و برای اولین بار، اتریوم با ۵۸% بیش‌ترین وجوه دزدیده شده را به خود اختصاص داد».

براساس گزارش‌ها، هکر‌های کره شمالی در سال ۲۰۲۱ در درجه اول، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و صرافی‌های متمرکز را هدف قرار داده و از روش‌های فیشینگ، سوءاستفاده از کد، بدافزار و مهندسی اجتماعی پیشرفته برای دزدیدن وجوه استفاده کرده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل متحده بر این باور است که کره شمالی از ارز‌های دیجیتال دزدیده شده برای فرار از تحریم‌های اقتصادی و کمک به تأمین مالی برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک استفاده می‌کند. بحث این که کره شمالی برای پلتفرم‌های رمزارز جهانی تهدید بزرگی است، همیشه مطرح بوده است.

در گزارش‌های منتشر شده، به هکر‌های کره شمالی از جمله گروه لازاروس (Lazarus)، به عنوان تهدیدی پایدار اشاره شده است. میزان و شدت تهدیدات در طی سه سال گذشته و بعد از سرقت ۵۰۰ میلیون دلاری رمزارز در سال ۲۰۱۸ افزایش یافته است.

بر اساس گزارش‌ها، پولشویی وجوه به دقت انجام شده و از روش‌های مختلفی مانند Peel Chain و روش‌های پیچیده مبادله و میکس سکه استفاده شده است. از میکسر در بیش از ۶۵% از وجوه به سرقت رفته در سال ۲۰۲۱ استفاده شده است که نسبت به سال ۲۰۱۹ سه برابر رشد را نشان می‌دهد.

میکسر یک سیستم حفظ حریم خصوصی مبتنی بر نرم‌افزار است که به کاربران امکان مخفی نگه داشتن منبع و مقصد سکه‌های انتقالی را می‌دهد. هکر‌ها بیشتر صرافی‌های غیرمتمرکز را ترجیح می‌دهند، زیرا نیازی به مجوز ندارند و نقدینگی کافی برای مبادله سکه‌ها در هر زمان که کاربر بخواهد را دارند.

هم‌چنین بر اساس تحقیقات شرکت امنیت سایبری کسپراسکای، کره شمالی یک تیم هکری اختصاصی دارد که به طور مداوم به شرکت‌های کوچک و متوسطی که با ارز‌های دیجیتال و پروژه‌های مرتبط سر و کار دارند، حمله می‌کنند. چنین شرکت‌هایی هدف مکرر هکر‌ها هستند.

منبع:
کوین تلگراف