Gerdab.IR | گرداب

شناسایی بدافزار مخربی که به وب سایت‌های اوکراینی حمله کرد

شناسایی بدافزار مخربی که به وب سایت‌های اوکراینی حمله کرد
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰

شرکت مایکروسافت اعلام کرد بدافزار مخرب را در سیستم‌های متعلق به سازمان‌های دولتی متعدد اوکراین و سازمان‌هایی که با مقامات دولتی همکاری دارند، شناسایی کرده است.

به گزارش گرداب، مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد این بدافزار به پوشش جاسوس افزار درآمده است، اما در واقع اگر از سوی حمله کننده فعال شود، سیستم رایانه‌ای آلوده را غیرقابل فعالیت خواهد کرد. ما این اطلاعات را به اشتراک می‌گذاریم تا به دیگران در جامعه امنیت سایبری کمک کنیم به دنبال دفاعی در برابر این حملات باشند.

مایکروسافت هنوز گروهی که در این حملات نقش دارند را شناسایی نکرده و به تحلیل و بررسی ادامه می‌دهد. این بدافزار نخستین بار در ۱۳ ژانویه شناسایی شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مایکروسافت اعلام کرد "مایکروسافت ۳۶۵ دفندر اندپوینت دیتکشن" و محافظت‌های آنتی ویروس این شرکت قادر به مقابله در برابر این بدافزار هستند و هیچ شواهدی از این که در این حملات آسیب پذیری در محصولات و خدمات مایکروسافت مورد بهره برداری قرار گرفته باشد، مشاهده نشده است.

اوکراین با حمله سایبری گسترده‌ای روبرو شده که وب سایت‌های وزارتخانه‌های متعدد شامل وزارت امور خارجه و وزارت آموزش و پرورش را از کار انداخته است. مقامات اوکراین می‌گویند هنوز عوامل پشت پرده این حملات را شناسایی نکرده‌اند، اما انگشت اتهام به سوی روسیه نشانه رفته که روابطش با اوکراین دچار تنش‌های شدیدی شده است.