Gerdab.IR | گرداب

آمریکا و جریمه ۲.۴ میلیارد دلاری شرکت‌های کریپتو از سال ۲۰۱۳

آمریکا و جریمه ۲.۴ میلیارد دلاری شرکت‌های کریپتو از سال ۲۰۱۳
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰

در گزارش جدیدی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا منتشر کرده است اعلام شده که از سال ۲۰۱۳ در مجموع ۹۷ اقدام علیه بازیگران حوزه کریپتو صورت گرفته که ۲۰ مورد آن فقط در سال ۲۰۲۱ رخ داده است.

به گزارش گرداب به نقل از پژوهشی از مرکز کورنراستون ریسرچ (Cornerstone Research)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در مجموع حدود ۲.۳۵ میلیارد دلار شرکت‌های فعال در بازار ارز دیجیتال را از سال ۲۰۱۳ را جریمه کرده است.

در این گزارش با عنوان SEC نیروی اجرایی رمزارزها: نسخه ۲۰۲۱، گفته شده است که SEC در مجموع ۹۷

اقدام اجرایی به ارزش ۲.۳۵ میلیارد دلار از سال ۲۰۱۳ تا پایان ۲۰۲۱ داشته است.

۵۸ مورد از این اقدامات دعاوی حقوقی بوده‌اند و ۳۹ مورد دیگر اقدامات اداری بودند. از جریمه ۲.۳۵ میلیارد دلاری، ۱.۷۱ میلیارد دلار از دعاوی حقوقی به دست آمده و ۶۴۰ میلیون دیگر از فرایند‌های اداری حاصل شده است.

اغلب این اتهامات، از موسسه و نهاد حقوقی شکایت شده بود که از آن‌ها ۱.۸۶ میلیارد دلار جریمه حاصل شده است. اما شکایت مربوط به افراد نیز ۴۹۰ میلیون دلار برای این نهاد آمریکایی درآمد داشته است.

هرچند که SEC نخستین جریمه مالی علیه بازیگری در عرصه کریپتو را در جولای سال ۲۰۱۳ انجام داد، با این حال این گزارش تاکید می‌کند دعاوی حقوقی این نهاد در حوزه کریپتو فی‌الواقع از سال ۲۰۱۷ به‌طور رسمی شروع شده است. میان سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ تنها این نهاد به ۶ پرونده در حوزه کریپتو پرداخته است.

این آژانس ۲۰ مورد از ۹۷ اقدام خود را در سال ۲۰۲۱ انجام داده است (۱۴ اقدام قضایی در آمریکا). از این اقدامات اخیر ۷۰ درصد معطوف به عرضه اولیه توکن‌ها بوده است. در این گزارش آمده است:

«از ۲۰ اقدام اجرایی در سال ۲۰۲۱، ۶۵ درصد متهم به کلاهبرداری بودند، ۸۰ درصد تخلف عدم ثبت عرضه داشتند و ۵۵ درصد هر دو تخلف را داشتند».

نویسنده این پژوهش سیمونا مولا (Simona Mola) در بیانیه‌ای نوشته است که ورود اخیر SEC به حوزه کریپتو ممکن است با انتصاب مدیر جدید این نهاد، گری گنسلر در آوریل ۲۰۲۱ مرتبط باشد. با توجه به این که اقدامات اجرایی این نهاد پس از این انتصاب بسیار زیاد و برجسته بوده است.

منبع: cornerstone