Gerdab.IR | گرداب

طرح نوآورانه فناوران برای ایجاد تحول در صنعت کشور

طرح نوآورانه فناوران برای ایجاد تحول در صنعت کشور
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

یکی از شرکت‌های فناور طرح جامعی برای تحول در صنعت ارائه کرده است که بر اساس آن با ایجاد ارتباط میان عرضه‌کنندگان و تقاضاکنندگان فناوری، می‌توان تحولات عظیمی در صنعت ایجاد کرد.

به گزارش گرداب، مدیر عامل این شرکت فناور از طراحی و پیاده سازی راهکاری برای حمایت و حفاظت از دارایی‌های مشهود و نامشهود محققان کشور خبر داد و گفت: این راهکار در قالب طرح جامع با عنوان "طرح تحول صنعت" پیاده‌سازی شده است که اجرای آن می‌تواند منجر به تحول در صنعت از طریق کاربردی کردن دستاورد‌های فناورانه در صنعت شود.

سید اویس درگاهی ادامه داد: این طرح شامل تهیه سازوکار و ساختار بسیار دقیق، شفاف و از پیش تعیین شده برای تقسیم حداکثری منافع و آورده‌های مالی طرح در بین مشارکت کنندگان در طرح‌های تحقیقاتی و فناورانه بر مبنای عدالت اجتماعی و کسب رضایت است.

وی با تاکید بر اینکه با اجرای این طرح استفاده ۱۰۰ درصدی از تسهیلات بانکی در صنعت می‌تواند صورت گیرد، افزود: علاوه بر آن با این طرح بسترسازی برای ورود مستقیم صنعت بیمه به منظور حمایت از تولید، صنعت و مراکز تحقیقاتی با سازوکار و طرح نوآورانه ایجاد خواهد شد.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزایش بازده را از دیگر مزایای این طرح جامع نام برد و اضافه کرد: این طرح امکان بسترسازی برای به‌کارگیری سیستم‌های هوشمند به منظور بهره‌گیری حداکثری از متخصصان، اندیشمندان، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، شرکت‌ها و مردم را فراهم خواهد کرد.

وی اتصال تمام مراکز، اشخاص، نهاد‌ها به یکدیگر برای ایجاد زنجیروار و پیوسته برای تولید محصول بر حسب پیش نیاز و درخواست، شناسایی نیاز‌های روز جامعه، شناسایی بهترین راهکار‌ها به منظور رفع نیازها، بهره‌گیری از نظام بیمه و بانکی مورد نیاز طرح‌ها و تولید محصول با نظارت استاندارد‌های مورد نیاز را از جمله تحولات مد نظر این طرح جامع نام برد و گفت: قیمت گذاری با نظارت مستقیم کارگروه حمایت از تولید و مصرف کننده، فروش مستقیم و سفارش‌گذاری شده و فروش رفته قبل از تولید، ارائه خدمات احتمالی پس از فروش مبتنی بر عیب یابی آنی و زنجیره‌ای و رفع نواقص در نهایت ایجاد انقلاب صنعتی از دیگر تحولاتی است که انتظار می‌رود با اجرای این طرح ایجاد شود.

درگاهی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن در طرح جامع تحول صنعت این شرکت، امکان بهره‌گیری از مشاوران و نظارت متخصصین و مشاورین بر استاندارد‌ها و همچنین نظارت کمیته قیمت‌گذاری بر تولید و عرضه محصول با کیفیت در راستای حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پیش‌بینی شده است.

وی افزایش میل مراکز تحقیقاتی به تحقیق بیشتر با حمایت‌های گسترده از آن‌ها را از دیگر مزایای این طرح نام برد و گفت: جلوگیری از فعالیت‌های تحقیقاتی موازی و غیر قابل اجرا که نتیجه‌ای جز دلسردی نداشته و جایگزینی و هدایت تحقیقات به سوی رفع نیاز جامعه با مشارکت تخصص‌های مختلف و مورد نیاز و هوشمندسازی هدفمند تحقیقات از دیگر ویژگی‌های این طرح است.