Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارتباطات: دکل‌های مخابراتی خطری ندارند

وزیر ارتباطات: دکل‌های مخابراتی خطری ندارند
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰

وزیر ارتباطات گفت: بر اساس بررس‌های مداوم همکارانم در سازمان تنظیم مقررات، تشعشات امواج الکترومغناطیسی اطراف دکل‌های مخابراتی تلفن همراه، بسیار کمتر از حد استاندارد‌های ملی و جهانی است و هیچ خطری برای سلامت افراد ندارد.

به گزارش گرداب، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دندان یکی از بچه‌ها مشکل داشت و دیروز مجبور شدم بنا به شرایطی خودم اورژانسی ببرمش دندانپزشکی.

وی گفت: در مطب یکی از مراجعان به منشی گفت: «چرا اینجا اینترنت اینقدر کُنده؟». خانم منشی هم گفت: «محله ما مشکل آنتن‌دهی داره». من هم تست کردم و دیدم درست میگوید، سرعت زیر یک مگ است! واقعا ناراحت شدم. در همین حال یکی هم به وزیر ارتباطات بد و بیراه می‌گفت و ما هم ناشناس کناری نشسته بودیم.

زارع پور افزود: فوری لوکیشن و اسکرین‌شات نتیجه "تست سرعت" را فرستادم برای همکارانم تا پیگیری کنند و گزارش بدند. بعد که من برگشتم وزارتخانه، نمایندگان دو اپراتور اصلی رفته بودند به همان موقعیت و وضعیت را بررسی کرده بودند و هر دو گزارش دادند.

وی افزود: بر اساس گزارش جمعبندی همکارانم، یکی از دلایل مهم بروز این مشکل توی آن منطقه، عدم اجازه ساکنین محل برای نصب دکل مخابراتی روی پشت بام‌ها است؛ مشکلی که تقریبا در همه جای کشور هست.

وزیر ادامه داد: متاسفانه اینگونه جاافتاده که دکل‌های مخابراتی مضر هستند و باعث ایجاد مشکلات متعدد جسمی و روحی میشوند که اصلا تصور درستی نیست.

وزیر ارتباطات: دکل‌های مخابراتی خطری ندارند

وی گفت: بر اساس بررس‌های مداوم همکارانم در سازمان تنظیم مقررات، تشعشات امواج الکترومغناطیسی اطراف دکل‌های مخابراتی تلفن همراه، بسیار کمتر از حد استاندارد‌های ملی و جهانی است و هیچ خطری برای سلامت افراد ندارد. البته به خاطر سابقه ذهنی هموطنان در این خصوص، مردم از این دکل‌های بی خطر می‌ترسند و برای آنها نوعی ناامنی روانی ایجاد می‌کند.

به گفته وی، تجمیع، استتار و زیبا سازی آنتن‌های تلفن همراه یکی از اقداماتی است که می‌تواند در کاهش نگرانی مردم در این زمینه موثر باشد که در دستور کار اپراتور‌های مخابراتی هست.

زارع پور گفت: به زودی اپلیکیشنی راه اندازی می‌شود که مردم بتوانند در هر ساعت از شبانه روز وضعیت شبکه در نقطه حضور خودشان را به ما منعکس کنند و اگر کسی هم نگرانی در خصوص میزان تششع در محل زندگی یا کارش داشت میتواند از این طریق درخواستش را ثبت کند تا همکارانم برای بررسی به محل اعزام شوند.