Gerdab.IR | گرداب

وزیر ارتباطات: نابسامانی اینترنت خانگی به دلیل سیاست‌های غلط گذشته است

وزیر ارتباطات: نابسامانی اینترنت خانگی به دلیل سیاست‌های غلط گذشته است
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۰

وزیر ارتباطات دلیل وضعیت نابسامان اینترنت خانگی را با سیاست‌های غلط و تلمبار شده در یک دهه گذشته عنوان کرد و گفت: مردم ما شایسته سرعت‌های چند ۱۰۰ مگابیتی هستند که دور از دسترس نیست.

به گزارش گرداب، عیسی زارع پور در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی با انتشار نامه‌ای از یکی از کاربران که از کیفیت اینترنت منزل خود شکایت داشته، نوشت: این نامه را یکی از دوستان با واسطه‌ای برای من فرستاده بود. نامه دو فرزند خردسالش خطاب به من و گله از بی‌کیفیتی اینترنت منزلشان؛ وقتی خواندم واقعاً متأثر شدم؛ خوب حق دارند.

نابسامانی اینترنت خانگی به دلیل سیاست‌های غلط گذشته

وزیر ارتباطات گفت: وضعیتی که این عزیزان به آن اشاره کرده‌اند، وضعیت نابسامان اینترنت خانگی است که با سیاست‌های غلط و تلمبار شده در یک دهه گذشته به وجود آمده است، به گونه‌ای که طبق گزارش اسپیدتست حالا بین ۱۸۱ کشور رتبه ۱۴۲ را داریم. وضعیت تلفن همراه هم اگرچه بهتر از ثابت است (رتبه ۷۰)، ولی آن هم نیازمند بهبود است که به صورت مستمر پیگیری می‌کنم.

زارع پور گفت: اصلاح این رویه در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نیست، ولی برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدتی برای افزایش کیفیت و سرعت شبکه ارتباطی کشور تدارک دیده‌ایم.

وی ادامه داد: ان‌شاءالله پروژه «فیبرنوری نقاط» از دهه فجر امسال کلید می‌خورد و تا پایان دولت سیزدهم ۲۰ میلیون پورت پرسرعت مبتنی بر فیبرنوری برای منازل و کسب و کار‌ها راه‌اندازی می‌شود. البته تحقق این پروژه بزرگ ملی نیازمند عزم ملی است که دولت سیزدهم خود را برای آن آماده کرده است.

وزیر ارتباطات گفت: این ۴ هزار تومان سرمایه اولیه آقا محسن و آقامحمد را هم به سرمایه‌گذاری این پروژه مهم اضافه می‌کنم و مطمئنم برای این پروژه به اندازه چند هزار میلیارد تومان برکت دارد.

زارع پور تصریح کرد: مردم ما شایسته سرعت‌های چند ۱۰۰ مگابیتی اینترنت هستند که دور از دسترس نیست.