Gerdab.IR | گرداب

اعتصاب کارمندان شرکت اکتیویژن بلیزارد

اعتصاب کارمندان شرکت اکتیویژن بلیزارد
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰

نزدیک ۳۰۰۰ نفر از کارکنان این شرکت بزرگ بازیسازی در اعتراض به وضعیت قراردادهایشان در اعتصاب هستند.

به گزارش گرداب، تعدادی از کارمندان شرکت Raven software زیرمجموعه شرکت اکتیویژن بلیزارد، اتحادیه کارگری به راه انداختند. این افراد ۵ هفته است که در اعتصاب به سر می‌برند.

این اتحادیه که «اتحادیه کارگران حوزه بازی» نام گرفته در ارتباط با اتحادیه صنفی کارگران حوزه ارتباطی آمریکا شکل گرفته است که نماینده کارگران حوزه رسانه‌های دیجیتال است.

در ۱۲ دسامبر، گروهی از کارمندان این شرکت که وظیفه پشتیبانی از بازی معروف کال آو دیوتی را به عهده دارد، اعتصاب کرده و تجمع کردند. از آن زمان تعداد بیشتری از کارکنان آن دفتر به این تحصن پیوسته و درخواست ایجاد نهادی برای پشتیبانی از اعتصاب‌کنندگان دارند.

برنت ریل، یکی از رهبران این افراد گفته است: «ما اتحادیه کارگران حوزه بازی را به راه انداختیم، زیرا من و همکارانم می‌خواهیم صدایمان شنیده شود.

این اتحادیه به دنبال این است که به طور رسمی در شرکت اصلی اکتیویژن بلیزارد به رسمیت شناخته شود. اکتیویژن بلیزراد به تازگی در پرونده‌ای که برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار در زمینه خریداری شدن این شرکت توسط مایکروسافت فرستاده بود، از این که در این شرکت اعتصاب شده است، حرفی نزده بود.

اکتیویژن بلیزارد همچنین در فعالیت‌های ضدکارگری نقش داشته است و کارگران را تهدید کرده است. مقامات این شرکت به کارگران گفته‌اند که «مراقب عواقب این کارتان باشید».

در یکی دیگر از زیرمجموعه‌های این شرکت، گروه توسعه‌دهنده بازی کال آو دیوتی Treyarch، به تازگی همه قرارداد‌های کارکنان را به تمام وقت تبدیل کردند و با آن‌ها قرارداد رسمی با مزایا امضا کردند و این باعث سوال شده است که چرا زیرمجموعه Raven software که درگیر اعتصاب شده همین کار را انجام نمی‌دهد. تشکیل اتحادیه کارگری در این شرکت یک هفته قبل از قانونی شدن کارگران روزمزد در زیرمجموعه دیگر بوده است.

ریچ جورج، مدیر ارتباطات بازی در شرکت اکتیویژن بلیزارد گفته است:» اکتیویژن بلیزارد با دقت در حال بازبینی درخواست برای به رسمیت شناخته شدن توسط اتحادیه کارگران حوزه بازی است که این اتحادیه تلاش دارد نماینده حدود ۳۰۰۰ کارمند از میان ۱۰ هزار کارمند کل این شرکت باشد.

در حالی که ما معتقدیم که ارتباط مستقیم میان شرکت و اعضا و کارکنان باعث نیرومندترین فرصت کاری می‌شود، ما عمیقا به حقوق همه کارمندان برطبق قانون احترام می‌گذاریم که تصمیم بگیرند که به یک اتحادیه بپیوندند».

منبع: نشریه ورج