Gerdab.IR | گرداب

آمازون مرخصی با حقوق کارمندان کرونایی را کاهش داد

آمازون مرخصی با حقوق کارمندان کرونایی را کاهش داد
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰

طبق گزارش وال استریت ژورنال آمازون سیاست مرخصی با حقوق برای کارمندانی که مجبور به قرنطینه هستند را تغییر و کاهش داده است.

به گزارش گرداب، به این ترتیب مرخصی با حقوق برای کارمندان این شرکت از ۱۴ روز به یک هفته (یا ۴۰ ساعت) کاهش یافته است.

این در حالی است که هنوز در صفحه استخدام آمازون همچنان ۱۴ روز مرخصی با حقوق ذکر شده است. البته این میزان نیز قبلا به ۱۰ روز کاهش یافته بود.

در گزارشی که در نشریه انگجت منتشر شده، بخشی از هشدار آمازون به کارگران دیده می‌شود. در این هشدار ذکر شده توصیه‌های مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) آپدیت شده و افرادی که تست کووید ۱۹ آن‌ها مثبت شده باید به مدت ۵ روز قرنطینه شوند تا علائم شان از بین برود.

البته آمازون تنها شرکتی نیست که سیاست هایش را با توجه به دولت تغییر می‌دهد. والمارت نیز تعداد ساعت‌های مرخصی با حصوص کارمندان مبتلا به کووید۱۹ را کاهش داده است.

دستورالعمل جدید مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا در پایان دسامبر ۲۰۲۱ میلادی منتشر شد و طبق آن مدت زمان ایزوله از ۱۰ به ۵ روز کاهش یافته است.

کارشناسان بهداشت عمومی اعلام کرده اند تحقیقات از این تغییر پشتیبانی می‌کند، اما برخی از آن‌ها درباره کارگرانی اظهار نگرانی کرده اند که با وجود بیماری باید به سر کار خود برگردند.

طبق نسخه‌ای از سیاست‌های اصلاح شده آمازون، گزینه‌های مرخصی اضافی برای افرادی فراهم است که علائم بیماری آن‌ها بیش از یک هفته ماندگار می‌شود.