Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به ۴۰ درصد از خیریه‌ها در انگلیس

حمله سایبری به ۴۰ درصد از خیریه‌ها در انگلیس
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰

نهاد‌های خیریه انگلستان اعلام کرده‌اند که در سال گذشته ۱۳ درصد بیشتر از مدت زمان مشابه در سال ۲۰۲۰ مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، در نظرسنجی که توسط شرکت بیمه Ecclesiastical صورت گرفته است، مشخص شده که ۴۱ درصد از ۵۰۰ خیریه مورد بررسی قرار گرفته در سال اخیر حداقل یک بار مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند.

نتایج تحقیقات پیرامون همین گروه در سال پیش از آن (۲۰۲۰)، اما تنها نشان می‌داد که ۲۸ درصد از خیریه‌ها مورد حمله سایبری واقع شده‌اند. این به معنای افزایش ۱۳ درصدی خیریه‌های مورد حمله قرارگرفته است.

در این پیمایش که در انتهای ماه اکتبر انجام شده است، نشان داده می‌شود که ۳۰ درصد از نهاد‌هایی که مورد حمله واقع شده بودند، گفته‌اند که ۵ مورد یا بیش از آن نفوذ امنیتی و حمله سایبری را در این سال شاهد بودند.

از جمله یافته‌های این پژوهش این است که ۳۷ درصد خیریه‌ها مورد حمله قرارگرفته، اعلام کرده‌اند که به خاطر حمله داده‌های خود را از دست داده‌اند و ۳۱ درصد اعلام کرده‌اند که خسارت مالی به آن‌ها وارد شده است.
رایج‌ترین شیوه حمله سایبری، فیشینگ بوده است که به دنبال آن بدافزار و عدم دسترسی به سرویس (DDoS) بوده است.

حمله سایبری به ۴۰ درصد از خیریه‌ها در انگلیس

حدود ۲ مورد از هر پنج نهاد مورد بررسی قرار گرفته، این احساس را داشته‌اند که دورکاری. خیریه‌ها را در برابر خطر بیشتر حمله سایبری نسبت به گذشته قرار داده است.

اما بیشتر از سه چهارم پاسخ‌دهندگان گفته‌اند که آن‌ها «کاملا آماده» هستند تا با هر نوع حمله‌ای مقابله کنند. از هر پنج خیریه سه مورد گفته است که آن‌ها برنامه امنیت سایبری دارند و ۲۸ درصد گفته‌اند که آن‌ها در حال کار بر روی یک برنامه امنیت سایبری هستند.

یکی از مقامات این شرکت بیمه که این پژوهش را منتشر کرده است می‌گوید: «۱۲ ماه اخیر یک چالش بسیار بزرگ برای شرکت‌های وسیع در حوزه خیریه بوده است، افزایش تقاضا، کاهش بودجه و تغییر محدودیت‌ها پیرامون نحوه کار آنها. در برابر این پیش‌زمینه چالش برانگیز، تشویق‌کننده است که ببینیم خیریه‌ها در حال سرمایه‌گذاری بر اقدامات امنیت سایبری هستند تا با خطرات در حال افزایش حمله سایبری مقابله کنند».

منبع: thirdsector