Gerdab.IR | گرداب

اصلاح و اضافه شدن جرائم جدید به لایحه ایمنی آنلاین انگلیس

اصلاح و اضافه شدن جرائم جدید به لایحه ایمنی آنلاین انگلیس
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

دولت انگلیس لایحه ایمنی آنلاین را آپدیت کرده است در اصلاحات این لایحه جرائم جدیدی از جمله مقابله با کلاهبرداری و انتشار هرزنگاری نیز اضافه شده اند.

به گزارش گرداب، به نقل از سی ان بی سی، لایحه ایمنی آنلاین انگلیس در اصل برای مقابله با محتوای مخرب و غیرقانونی در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب، توئیتر و تیک تاک ارائه شده است.

اواخر ۲۰۲۱ میلادی قانونگذاران این کشور تحقیقی درباره شیوه مقابله پلتفرم‌های آنلاین با چنین محتوایی را تکمیل کردند و به این نتیجه رسیدند باید جرائم بیشتری مانند آزار به خود، تبعیض نژادی و تبلیغات کلاهبردارانه به حوزه این قانون افزوده شود.

دولت انگلیس اعلام کرد این لایحه اکنون شامل مقرراتی با اولویت بسیار بالا است که محتوای هرزنگاری، خرید و فروش مواد مخدر و اسلحه، ترویج خودکشی، قاچاق انسان و دیگر جرایم غیرقانونی را در بر می‌گیرد.

همچنین این قانون افرادی را هدف می‌گیرد که تهدید‌های آنلاین ارسال می‌کنند و مجازاتی تا ۵ سال برای آن‌ها در نظر می‌گیرد.

دولت انگلیس اعلام کرد مشغول بررسی توصیه‌های بیشتر از جمله افزودن جرائمی مانند ارسال تصاویر مستهجن، ترول کردن مبتلایان به بیماری صرع، ردیابی تبلیغات کلاهبردارانه، ایجاد مسئولیت کیفری برای مدیران ارشد شرکت‌های فناوری به این قانون است.

اصلاح و اضافه شدن جرائم جدید به لایحه ایمنی آنلاین انگلیس

البته اصلاحات مذکور قبل از تبدیل شدن به قانون تحت بررسی دقیق پارلمان انگلیس قرار می‌گیرد. این اصلاحات نحوه واکنش شرکت‌های بزرگ فناوری به محتوای سمی در پلتفرم‌ها را دگرگون می‌کند، از آن‌ها می‌خواهد نسبت به محتوای مخرب در پلتفرم هایشان پاسخگو باشند و آن‌ها را ملزم می‌کند از قرار گرفتن کاربران در مقابل چنین محتوای مجرمانه‌ای جلوگیری کنند.

نقض این قانون جریمه‌ای سنگین تا ۱۰ درصد درآمد سالانه شرکت‌ها یا مسدود شدن پلتفرم در کشور را در پی خواهد داشت.

پریتی پتل وزیر کشور انگلیس در این باره گفت: نمی‌توان اجازه داد اینترنت به بهشت ایده آلی برای مجرمان تبدیل شود که با کمک آن از مردم سواستفاده کنند. شرکت‌ها باید مسئولیت عدم نمایش محتوای مخرب در پلتفرم هایشان را برعهده گیرند. اقدامات جدید سبب می‌شود مقابله با مجرمان و پاسخگویی شبکه‌های اجتماعی نسبت به تخلفات سریع‌تر و آسان‌تر شود.

به نوشته گاردین مواردی مانند پیوستن به گروه‌های وسیعی که در فضای دیجیتال نقد‌های منفی می‌نویسند، پست محتوا درباره تهدید‌های جعلی بمب گذاری نیز از دیگر جرائمی هستند که به این قانون افزوده شده است.

پیش بینی می‌شود لایحه ایمنی آنلاین در چند ماه آینده به پارلمان انگلیس ارائه شود این قانون برای حفاظت از کاربران در مقابل محتوای مخرب طراحی شده است.