Gerdab.IR | گرداب

حمله سایبری به شرکت‌های نفتی آلمان

حمله سایبری به شرکت‌های نفتی آلمان
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

دو شرکت ذخیره‌کننده و تأمین‌کننده نفت اعلام کردند که مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند و ارائه خدمات آن‌ها در آلمان با اختلال مواجه شده است.

به گزارش گروه ترجمه گرداب، دو شرکت Oiltanking GmbH و Mabanaft Group در روز شنبه متوجه حمله سایبری به سیستم فناوری اطلاعات خود شده‌اند و با همکاری متخصصان تحقیقاتی را آغار کرده‌اند.

آن‌ها درباره جزئیات این حمله سایبری یا این که چه کسی ممکن است مسئول چنین حادثه‌ای باشد توضیحی ندادند و فقط اعلام کردند که در حال تحقیق و بازرسی بیش‌تر هستند. طبق بیانیه، شرکت Oiltanking GmbH که پایانه‌های مخازن ذخیره نفت، گاز و مواد شیمیایی را اداره می‌کند، هنوز هم در سراسر جهان بدون مشکل خاصی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

اما تأسیسات Oiltanking Deutchland GmbH که نهادی مجزاست و تمام پایانه‌های آلمان را اداره می‌کند و بخشی از Mabanaft است، با ظرفیت محدود کار می‌کند. شرکت Mabanaft یک شرکت وارد‌کننده، عمده فروش و عرضه‌کننده نفت سفید، بنزین، گازوئیل، سوخت جت و سایر فرآورده‌های نفتی است. این دو شرکت اعلام کردند که همه تلاش خود را خواهند کرد تا هر چه سریع‌تر عملیات در پایانه‌های آن‌ها به حالت عادی برگردد.

حمله سایبری به شرکت‌های نفتی آلمان

یک خبرگزاری آلمانی گزارش داد که رئیس آژانس امنیت فناوری اطلاعات آلمان، آرن شونبوهم، در کنفرانسی که در روز سه شنبه برگزار شده بود اظهار داشت که این حادثه جدی بوده، اما شرایط آن چنان وخیم و خطرناک نبوده است.

آرن شونبوهم گفت که ۲۳۳ پمپ بنزین که عمدتا در شمال آلمان بوده تحت تأثیر پیامد‌های این حادثه قرار گرفته است که این تعداد فقط ۱.۷ درصد از جایگاه‌های سوخت موجود در کل کشور را شامل می‌شود.

او افزود که در برخی از این جایگاه‌ها امکان پرداخت با کارت اعتباری نبوده است و در بعضی از آن‌ها مردم مجبور به پرداخت با پول نقد شده‌اند. طبق گفته مقامات، این حادثه هیچ خطری بر عرضه کلی سوخت در آلمان نداشته است.
منبع:
TechXplore